Någongång i våras eller vintras, såg jag på "äntligen hemma" eller "bygglov" eller på något annat av alla dessa inrednings-bygg-program på TV, hur man på ett smart sätt kunde märka ut, eller hur dom nu gjorde, var eluttagen finns när man sätter upp innerväggar. Jag minns att det såg så enkelt ut, men jag minns inte hur dom gjorde. Är det någon annan som såg det programmet och har bättre minne än jag? Eller är det någon som har något tips?
Alltså, det är ett nybygge det handlar om där vi nu ska sätta upp innerpanel och väggplattor, och all el är färdigdragen.

Om du har "tomma" dosor förutom tråden så använder man magnet tex (hole in-one) måste vara det absolut enklaste. Gips ska du väl sätta först även där det blir panel eller? gipsen gör man hål i först vilket fall som helst och panelbitarna märker man väl enklast ut när man kommer till hålet (om inte magneten orkar igenom den. Den orkar nog inte genom både gips och panel på en gång iaf)

Helt klart Hole in one de måste använt, magneten räcker genom gips och OSB med råge, så jag tror den räcker genom vanlig panel också.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.