Hej!
Har precis hört från min trähandlare att de inte hinner räkna på dimensioner av min carport/förråd innan semestern, därför vänder jag mig nu till den samlade kompetensen här!

Ska bygga ett förråd på 8 kvm (på plintar) med lite isolering för framtida möjliga behov att hålla det över 0-gradigt. Takpapp som tak över råspont.
vidbyggt till detta blir det en carport som ska vara 5m långt och ha spännvidd på 3,5m. taklutning ca 10 grader med takpapp som tak även här. jag vill ha 3 stolpar på varje sida.

till förrådsdelen har jag gjort om en ritning från byggbeskrivningar.se "enkelboden" tror jag det var.
Carportdelen har jag hittat på lite själv, men tagit grunderna från byggbeskrivningar.se men vill ha en stolpe mindre än vad de har där.

till mina frågor.

carport:
dimensioner på stolpar? limträ 90x90?
duger det med färdiga plintar a 700mm som står på 40x40-plattor över 10-20 cm makadam?
dimension på hammarband? limträ? dublla 220?
dimension på takbalk? 220?
CC på takbalkar?
höjden på stolparna blir ca 2,1 resp 2,4 lite beroende på dimensioner på hammarband.

förråd.
räcker det med väggreglar på 70x45? enl byggbeskrivningar ska det fungera?
cc på takbalkar? tänkte även här köra på 220x45 till taket, mest för att det ska bli enklare att slå ihop med carporten.

annat som jag totalmissat?

tack så jättemycket alla kunniga för er hjälp!

• 2.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3.jpeg
    Skapa konto
  • 4.jpeg
    Skapa konto
  • 5.jpeg
    Skapa konto
  • allt klart.jpeg
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.