Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Dec 2005

Portöppnare

Då var mitt dubbelgarage färdigt. Luftvärmepump på plats, allt frid och fröjd... tills jag tittade upp i taket vid portarna och såg längtande efter något motoraktigt,,,

Har inte den minsta aning om vad jag ska ha för motor. Portarna är av fabrikatet Hörnmann. Eluttag finns på plats i taket.

Tacksam för lite tips.

2.    länk #2
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2010
    Län: Jönköping

Finns ett set på Jula; http://www.jula.se/radiostyrd-garage...-bgt-63-127247

Kanske kan vara nåt?

3.    länk #3

Är lite skeptisk till Jula, någon som har erfarenheter av en sådan?

4.    länk #4
    FredrikRs avatar
    Forumgud Medlem: Feb 2006
    Län: Dalarna
    Inloggad
    Har 2 sådana här: http://www.skanskabyggvaror.se/produ...nare_lm60-4156
    Har funkat bra de lilla jag använt dom.
    Vad tar firmorna som säljer Hörmann och liknande portar för sina öppnare?

5.    länk #5
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2009
    Län: Västra Götaland

Jag har också Skånsa byggvarors öppnare, och portar. Tycker att de så här långt har fungerat kanon och varit mycket prsivärda. Det enda jag stör mig på är fjärrkontrollen som har knappar som sticker ut. Har du nycklarna i fickan, och böjer dig ned, är det inte otroligt att en port går upp. Var också otroligt nära att backa in i porten en morgon, då var den på väg ner så jag hade förmodligen lyckats komma åt knappen när jag satta nyckeln i tändningslåset. Kanske finns det ersättnings dosor som är bättre?

6.    länk #6
    FredrikRs avatar
    Inloggad
    Jag har också Skånsa byggvarors öppnare, och portar. Tycker att de så här långt har fungerat kanon och varit mycket prsivärda. Det enda jag stör mig på är fjärrkontrollen som har knappar som sticker ut. Har du nycklarna i fickan, och böjer dig ned, är det inte otroligt att en port går upp. Var också otroligt nära att backa in i porten en morgon, då var den på väg ner så jag hade förmodligen lyckats komma åt knappen när jag satta nyckeln i tändningslåset. Kanske finns det ersättnings dosor som är bättre?
    Jag kolle lite på www.ebay.de (sökte på LM60) och hittade en som såg smidigare ut, med 4 knappar. Är dock inte 100 på att den funkar ihop med våra öppnare, men jag tror det av det jag läste.

7.    länk #7

hmm, jag hittar bara samma modell som jag har, med 3 knappar. någon länk kanske?

8.    länk #8
    Gudfader Medlem: Oct 2006
    Inloggad

Låt fjärren vara i bilen så tjuväppnar det inte och fjärren kommer att hålla längre.

Protte

9.    länk #9
    FredrikRs avatar
    Inloggad
    hmm, jag hittar bara samma modell som jag har, med 3 knappar. någon länk kanske?
    http://stores.ebay.de/Jalousiescout/...=p4634.c0.m322 den i mitten övre raden.
    Ser ut att funka om man kollar kompabilitetslistan.

10.    länk #10

tack för det! Då vet man att det finns alternativ.

Och, ja, man kan ha kontrollen i bilen så problemet löst. Men då kan man inte lata sig och gå in igenom porten

11.    länk #11

Det blev Hörmanns egna motorer. Hoppas det blir bra. Ska man nöja sig med dosan som hänger med eller ska man ha nyckelring eller kanske tom en sån man sätter i cig. uttaget?

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42