någon som har koll på om det finns universalfjärr till garageportsöppnare?
har tidigare lagt in en fråga i forumet ang Stanleys portar, men det verkar inte finnas någon leverantör i Sverige längre.
synnerligen tacksam för svar.
//mb
har letat med ljus och lykta efter en ny fjärr till min gamla fina garageportsöppnare av märket Stanley. maskinen är väl ca 12-13 år och funkar fint förutom att fjärren har fått stryk av tidens tand (och skakningar i bilen), vilket gör att den inte funkar.
var f-n får man tag på ny? någon som vet om det funkar med annat fabrikat? vem kan laga? annan kretiv ide?
känns ju lite drygt att behöva byta hela maskinen..
Fungerer aldeles utmerket! Jeg har en GTRE mottaker (bare å erstatte eller parallellkoble med eksisterende innvendig åpner/lukker knapp), 4 stk. G6ME fjernkontroller og en G6KE kodelås. Alt dette kostet mindre enn 1 - EN original fjernkontroll!
GTRE mottakeren min trengte ikke ekstern strøm, men dette kommer an på din portåpner. Hvis den ikke fungere må du ha en DC adapter i tillegg. Dette finner du evt på Clas Ohlson (du finner spec på hva DC adapter du trenger her: http://www.skylinkhome.com/row/produ...c_adaptor.html)