Hej har nu fått upp råspont och den gips som skulle upp i garaget. Men nu har jag fått en del råspont över och har en fundering på att använda denna till ett bygge av arbetsbänken. Råsponten är 22x95 mm.
Tanken är att limma råsponten till en massiv skiva och sedan fästa med skruv i en ram som är gjord på 45x70 reglar.
Följdfrågor..
Orkar denna med ett skruvstäd?
Tål den en rejäl smäll utan att den spricker? Och då menar jag inget övervåld..
Hmm lägger upp en skiss som knåpat ihop..
Och här har jag en fråga angående höjden har varit ute och mätt.
100 cm höjd verkar vara bra om man har ett dju på 80 cm men går jag över till
djupet 90 cm så blir det ett litet he... att nå saker som sitter på en lite högre höjd på väggen
.(Hmmm kan kanske bero på maggen hehe )
En sänkning till 90 cm? Är denna en bra arbetshöjd? Man har ju denna höjd i köket...
Kutte
blindstyret
Tanken är att limma råsponten till en massiv skiva och sedan fästa med skruv i en ram som är gjord på 45x70 reglar.
Följdfrågor..
Orkar denna med ett skruvstäd?
Tål den en rejäl smäll utan att den spricker? Och då menar jag inget övervåld..
Hmm lägger upp en skiss som knåpat ihop..
Och här har jag en fråga angående höjden har varit ute och mätt.
100 cm höjd verkar vara bra om man har ett dju på 80 cm men går jag över till
djupet 90 cm så blir det ett litet he... att nå saker som sitter på en lite högre höjd på väggen
.(Hmmm kan kanske bero på maggen hehe )
En sänkning till 90 cm? Är denna en bra arbetshöjd? Man har ju denna höjd i köket...
Kutte
blindstyret
Vi har haft liknande bänkar i 45x95 och golvspånskivor. Har inte upplevt att det varit för klent trots "tunga" arbeten.
Jag tycker 90 cm är en lagom höjd. Våra gamla bänkar var 100 cm och det blir väl högt om man lägger något på bänken som skall målas/slipas eller sätter upp något í skruvstädet.
Mina nya bänkar skall bli 90 och någon 80. Det är bra om man jobbar med något stort och otympligt.
Jag är 187.
Jag tycker 90 cm är en lagom höjd. Våra gamla bänkar var 100 cm och det blir väl högt om man lägger något på bänken som skall målas/slipas eller sätter upp något í skruvstädet.
Mina nya bänkar skall bli 90 och någon 80. Det är bra om man jobbar med något stort och otympligt.
Jag är 187.
Redigerat:
Jag säger tack för rådet och kan informera om att det blev höjden 90 och djup 80.
Tack
Tack
Det kommer bli bra. 
Klicka här för att svara