Har precis fått en friggebod från Jabo levererad till en ö i skärgården.
Allt kom i fem kollin inkl. isolerpaket. Dock saknades byggbeskrivning så nu sitter man härute på kobben en fredagskväll med ett plockepinn utan någon som helst bruksanvisning.
Mycket jobbigt när man avsatt tid för lite byggande.

Jabo stänger fredagar kl. 14.30 och verkar egentligen bara vilja kontaktas per mail, och på deras hemsida finns inga som helst byggbeskrivningar att ladda hem när det är panik eller när byggbekrivningen saknats i leveransen. Detta är helt klart dåligt. Återförsäljaren jag handlat av har heller inga monteringsanvisningar och ber mig bara vänta till på måndag så att de åter kan göra ett försök att kontakta Jabo.

Därför undrar jag nu om det är någon av medlemmarna av detta forum som råkar sitta på en beskrivning för Friggeboden Ambjörnarp eller den snarlika Tranemo som kanske skulle kunna dela med sig av denna. Om ni inte har den i digital form så funkar det givetvis med någon inskannad eller avfotograferad variant. Allt är bättre än ingenting som sagt när tiden rinner iväg.

Vore otroligt tacksam om någon kan rädda min bygghelg.

Vänligen.

/Per

Har nu haft en mycket trevlig och tillmötesgående kontakt med Jabo efter helgen och de har nu förhoppningsvis översänt erforderligt material.

Nu ska här byggas...

/Per

Hej Per

Har råkat ut för samma problem som du råkade ut för innan, du har inte beskrivningen kvar och kan dela med dig till mig?

//Patrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.