Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #136
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2010
    Län: Kronoberg

Scrolla ner ungefär halvvägs här så ser du hur det ser ut:
    http://manhoven.se/husbygge/?tag=garage

Som du ser sticker det bara upp ur cellplasten, fogskummat och sedan fastgjutet.
    Vad menar du med "men jag tänkte dra upp det i ett hörn..."? Det är ju det jag har gjort. Eller menar du nån innervägghörna?
    Ok då förstår jag.
    Trodde först du drog upp det innuti ytterväggen.
    Men det blir som jag tänkt. Gäller att tänka lite innan så inte rörmockarn får problem sen

2.    länk #137
    Enk Projektets avatar
    Forumgud Medlem: May 2010
    Ålder: 43
    Län: Uppsala

Nu väntar vi på fler bilder...
    Det blev som det blev när det inte blev som det skulle eller gjord bit passar..

3.    länk #138
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2009
    Län: Stockholm

Nya bilder finns!
    Kul att nån läser.

Edit: Eller menade du att jag skulle posta här i tråden?

4.    länk #139
    FredrikRs avatar
    Forumgud Medlem: Feb 2006
    Län: Dalarna
    Inloggad
    Så klart

5.    länk #140
    Raskuss avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2006

Raskus hur gick det för dig?

Jag har nu kört ett lager med rödgrund. Vilken skillnad! Det fäster riktigt bra över hela ytan...
    Joo, tack, det blev bra, se själv!
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20101222065.jpg
Visningar:	3
Storlek:	35.4 KB
ID:	45464  

6.    länk #141

Hehe, bara att ställa byggnaden på snöhögen nu då...

Det blev inte mer grundat än på hörnen för mig innan kylan kom.
    I dagarna har jag isolerat klart och plastat första lagret, kvar är nu eldragning, horisontella 45-reglar med isolering och sedan är det dags för skivor. 4 helger kvar innan vi ska flytta in där...

Här kommer några bilder. Varning för 79-kronors LED-spottar från Clas i sjön. Som synes är det en förskräcklig skillnad i färgtemperatur och strålbild. Blir till å köpa en drös till, färgmatcha och lämna tillbaka de som lyser fult... Kommer bli jättekul att riva upp mina inbyggda igentejpade kabelskarvar och löda utomhus på stående fot i kylan...

Namn:	IMG_0315.jpg
Visningar:	8
Storlek:	31.8 KB
ID:	45680  

Namn:	IMG_0282.jpg
Visningar:	9
Storlek:	35.6 KB
ID:	45681  

Namn:	IMG_0324.jpg
Visningar:	12
Storlek:	32.0 KB
ID:	45682  

Namn:	IMG_0340.jpg
Visningar:	8
Storlek:	43.7 KB
ID:	45683  

7.    länk #142
    fsn
    Senior medlem Medlem: Sep 2004
    Län: Västra götaland

Varning för 79-kronors LED-spottar från Clas i sjön. Som synes är det en förskräcklig skillnad i färgtemperatur och strålbild. Blir till å köpa en drös till, färgmatcha och lämna tillbaka de som lyser fult... Kommer bli jättekul att riva upp mina inbyggda igentejpade kabelskarvar och löda utomhus på stående fot i kylan...

Vilka LED spottar är det, skulle vilja ha nåt billigt i undertaket på garaget men hittar inga utomhus LED för 79kr?
    /Fredrik

Bildblogg på husbygge http://axeale114.blogspot.com

8.    länk #143

Jodå kolla art nr 36-4077. Det är IP65 på dom.

9.    länk #144

Vad tror ni om den här konstruktionen i hörnan där jag tänkte ha WC/dusch?

Skillnaden mot övrig vägg är att byggplasten försvinner ju på väggen för att man inte ska ha dubbla ångtäta skikt så jag satte vindväv istället även på insidan för att ändå få det lufttätt. Nere vid plattan gissar jag dock att det inte är nån bra idé att ha den nedersta 45mm regeln liggandes direkt mot leca och betong som det blir då. Man kan ju lägga lite plast runt den regeln så att den inte kan suga fukt men ändå är ventilerad mot övriga väggen?

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42