åter en märklig tråd, 30 inlägg, och inget foto. Inläggen blir ointressanta, om det inte bifogas bilder.
Här är 2 monterade Hörman portar, inga problem med monteringen, men man bör nog ha en bruksanvisning, då det ingår en hel del beslag. Kommer i en låda, ca 50X50 cm och portens längd
åter en märklig tråd, 30 inlägg, och inget foto. Inläggen blir ointressanta, om det inte bifogas bilder.
Här är 2 monterade Hörman portar, inga problem med monteringen, men man bör nog ha en bruksanvisning, då det ingår en hel del beslag. Kommer i en låda, ca 50X50 cm och portens längd
Fina bilder!
Jag har några frågor.
Hur beräknar man portens storlek? Porten går ju en bit innanför vägen.
Om hålet i väggen (mellan portsmygen eller vad man kallar det) är 2,5 m - Beställer man då en port som är just 2,5 m eller ska man räkna med extra centimeter innanför väggen? Hur räknar man?
Hur långt in uppe längs taket går porten utöver sin egen längd?
Det beror på om du ska sätta porten i hålet eller bakom.
Hörnman anger på sina det så kallade dagmåtet dvs innerkant på stolpar samt toppbeslag. Sen tillkommer ca 18 cm i brdd om jag minns rätt och ca 10 cm i höjd, mer i höjd om man ska ha öppnare
icke
De har anamat ikea modellen. Dvs mer eller mindre obegripliga bilder
Nä den är rätt bra faktiskt och anvisningarna finns på den svenska webben också
Nykomling
Medlem: nov 2009
Västra Götaland 3 inlägg
Har precis också beställt två sådana portar. De skickades dock till Hjältevad istället för Hjälteby, men nu skall de vara på väg...
Fenomenalt pris om man jämför med svenska leverantörer...
Hej,
jag beställde EPU 40 42/20 mm. Vet inte om det har de 40/40. Jag pratade med garageportexperten och de sa att typ 95% väljer denna port. 42/20.
Var för övrigt på mässa i Borås i helgen och där var hörmann och sålde samma modell som vi har beställt, 16,900,- inkl montering. Sjukt stor skillnad i pris.
se upp med garageportexperten har begärt offert 2 gånger på en hörmann port..
men fått pris på deras egen port...
dom säger att det är samma som hörman..hmm kan man tro på det..
klart dom tjänar mer pengar på deras egna port....men när man vill ha en hörmann så...
vill nog ha 40/40 här....med dom kalla vintrar vi har här...