124 766 läst ·
335 svar
125k läst
335 svar
Ska hämta Garageport från tyskland, nån mer som vill ha?
Scheurich fungerade toppen för oss. Hämtade portarna norr om Hamburg i Kaltenkirchen. Betalningen gjorde jag via Paypal vilket kändes tryggt och bra. 36 timmar bilkörning tur och retur från norr om Stockholm via Köping till Kaltenkirchen.
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 435 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 435 inlägg
Detta med fjärrkontroller till Hörmann
Har man en eller två knappar till en port?
Jag hade en Craford port tidigare och där använde man en port till både upp och ner.
Är det samma till Hörmann?
Så räcker det med en 2knappars för att styra 2 st portar?
Behöver ju inte mer knappar än nödvändigt.
Har man en eller två knappar till en port?
Jag hade en Craford port tidigare och där använde man en port till både upp och ner.
Är det samma till Hörmann?
Så räcker det med en 2knappars för att styra 2 st portar?
Behöver ju inte mer knappar än nödvändigt.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 289 inlägg
Du kan programmera det som du vill. Tror de flesta väljer en knapp för både upp och ner. Det jag är mest nöjd med är kodlåset. Underbart att slippa leta fjärren när man är ute och behöver in i garaget. Också mycket praktiskt när man skall lämna saker eller någon skall hämta. Bara att säga åt dem att ringa när de är där och berätta hur de öppnar, inget gömma nyckeln längre.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 289 inlägg
Scheurich och engelska. Började med: Hello! ... 
Självbyggare
· Stockholm
· 10 289 inlägg
Tveksam till att de har vikportar. rullport, sidoskjut, takskjut och vipp har jag sett hos Hörmann. Kollat med Crawford?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 289 inlägg
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 435 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 435 inlägg
Beställt från Scheurich..... Torteam var inte alls med på detta att man kunde hämta hos Hörmann... Ville man det så tyckte dom att man skulle kontakta Hörmann själv...
Men om det någon som undrar och var Hörmann har sin lokala depå i norra Tyskland (vill se hur långt det är dit) så ligger det norr om Hamburg på Süderstr. 2, Kaltenkirchen.
Men om det någon som undrar och var Hörmann har sin lokala depå i norra Tyskland (vill se hur långt det är dit) så ligger det norr om Hamburg på Süderstr. 2, Kaltenkirchen.
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 435 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 435 inlägg
Provade att maila Scheurich först men inget svar. Mailade igen fick då ett kryptiskt svar. Tror att det var så att det var semester på dom som kunde engelska. Men tog och ringde. Börja med att fråga om dom kan engelska. Troligtvis så försöker dom leta rätt på Daniel Scheurich som kan prata. Säg att du ringer från Sverige och vill göra en "pickup at Hörmann depo in Kaltenkirchen". Kom sedan överrens om hur du ska beställa. mail eller online-shop. Jag valde onlineshop och dom ändrade landet från det "obligatoriska" Tyskland till Sverige innan jag fick fakturan.
2st 2500x2125 med tillhörande Supramatic motorer och extra handsändare => €3037
Provade som sagt även med Torteam men dom var inte så intresserade av att hjälpa att fixa "pickup".
2st 2500x2125 med tillhörande Supramatic motorer och extra handsändare => €3037
Provade som sagt även med Torteam men dom var inte så intresserade av att hjälpa att fixa "pickup".