124 766 läst ·
335 svar
125k läst
335 svar
Ska hämta Garageport från tyskland, nån mer som vill ha?
Någon mera som är på gång att inhandla portar, jag själv skall köpa två stycken och är intresserad av samåkning/Köp
Är det någon som beställt från Scheurich eller någon annan leverantör och fått portarna levererade till Sverige i stället för att hämta själv.
Om jag tolkade det rätt så levererar Scheurich inom EU
Är det någon som beställt från Scheurich eller någon annan leverantör och fått portarna levererade till Sverige i stället för att hämta själv.
Om jag tolkade det rätt så levererar Scheurich inom EU
Redigerat:
Ja de levererar till Sverige men det kostar rejält. Runt 3.500 kr per port. Då får du ingen monteringsdricka heller??!!
Totalt för mig och Dalpilen blev det 5000 kr i transportkostnader. Då räknade vi med 20 kr per mil. Så besparingen är väl kanske inte så stor att hämta själv men nöjet och sightseeing, i vart fall i Tyskland, ingår i priset.
Låter man Scheurich transportera till Sverige hamnar man ungefär på samma pris som Garageportexperten.
Totalt för mig och Dalpilen blev det 5000 kr i transportkostnader. Då räknade vi med 20 kr per mil. Så besparingen är väl kanske inte så stor att hämta själv men nöjet och sightseeing, i vart fall i Tyskland, ingår i priset.
Låter man Scheurich transportera till Sverige hamnar man ungefär på samma pris som Garageportexperten.
Redigerat:
Hörmann EPU40 ca 7400 sek hos scheurich. Riktpris i sverige är 15.400 Men den finns på vissa ställen bla portgiganten.se för 12.000 Räkar man på det priset och jämför mot scheurich så skulle man spara in ca 2200 på att köpa från scheurich
Så visst, det är nog "monterings ölen" som lockar då
Å andra sidan så tycker jag att 7000 i frakt för två portar låter aningen dyrt, men du har säkert kollat upp det närmare.
För min del så lutar det nog att jag köper i sverige eftersom jag redan har inhandlat monterings ölen
Så visst, det är nog "monterings ölen" som lockar då
Å andra sidan så tycker jag att 7000 i frakt för två portar låter aningen dyrt, men du har säkert kollat upp det närmare.
För min del så lutar det nog att jag köper i sverige eftersom jag redan har inhandlat monterings ölen
För mer info om lackeringen och annat gällande Hörman portarna så får jag hänvisa till följande tråd:
http://www.byggahus.se/forum/smahus-garage-friggebod-m-m/180276-montera-hormann-garageport.html
Den här tråden handlar ju trots allt om att hämta portar i Tyskland, vilket iofs var mycket bra d^_^b
http://www.byggahus.se/forum/smahus-garage-friggebod-m-m/180276-montera-hormann-garageport.html
Den här tråden handlar ju trots allt om att hämta portar i Tyskland, vilket iofs var mycket bra d^_^b
Och förresten. Bifogar en liten bild på när jag och Dalpilen hämtade portarna nere i Tyskland.
Har för mig att släpet var ca 1,8 m brett och 3 m långt. Dalpilen kan kanske bekräfta.
Mina portar till vänster och Dalpilens något högre portar till höger.
Där var de vita minsann.
Har för mig att släpet var ca 1,8 m brett och 3 m långt. Dalpilen kan kanske bekräfta.
Mina portar till vänster och Dalpilens något högre portar till höger.
Där var de vita minsann.
Tack för info Olmen, det blev jättefint. Kul med bilden på portarna lastade, där hade klart fått plats en omgång portar till. Men trots alla inläggen här, tror jag inte det var mer än ett fåtal, som gjorde den där Tysklandsresan. Bästa överfarten för oss som kör några gånger per år, är Trelleborg- Sassniz.
Medlem
· Västra Götaland
· 6 inlägg