Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #226
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2009
    Län: Västra Götaland

Alla panel är nu uppe, vindsenor och plåtar på plats och hela garaget målat 2 gånger. Nu återstår salning och foder runt fönster och portar, någon liten färgklick här och där och sen äntligen är utsidan klar! Målet är att vara klar inom 2 veckor, får se hur det går. Tvingar ut mig varje kväll nu även om vädret gör det minst sagt motigt.

2.    länk #227
    FredrikRs avatar
    Forumgud Medlem: Feb 2006
    Län: Dalarna
    Inloggad
    Härligt, kämpa på!!
    Upp med lite bilder när du får ork/tid.

3.    länk #228

Igår kväll var den stora dagen, då utsidan var helt klar. Avslutade med att montera sista stupröret i bäckmörker och ösregn, ingen önskvärd kombo, men har man dead line så har man. Nu känns det nästan lite tomt, tur man har hela insidan kvar

Imorgon bär det av på semester 1 vecka och drinken kommer smaka extra gott nu när jag inte något hängande över mig. Lovar en saftig bilduppdatering när jag är hemma igen.

4.    länk #229

Då har jag till slut fått ändan ur vagnen och petat in lite flera bilder,håll till godo!

Första väggen påverkad med uppsättning av bottenplankor. Det jag tänkte på var att jag missade sätta dubbla spikreglar i toppen för att ha något att spika lockbrädan i toppen. Det löstes genom 40 mm dyckert som snedspikades genom "skarvbrädan".

Tillverkning av runt foder, av 2 st 12 mm plyfa skivor.

som limmas och skruvas för att sedan fräsas ut. Var som vanligt mer jobb än man trott, fick också korrigera ytter diametern med 2 cm då det först blev för kraftig.

Och så var utsidan klar, från uppfarten:

Och ställningen på sidan mot huset fick jag hjälp att riva igår, SÅ skönt att slippa se den så fort man tittar ut!

Lyckades också med att städa ur garaget från alla små kapbitar, slänga upp virke på loftet mm så båda bilarna får plats, "No more skrapa ruta!"

5.    länk #230
    Enk Projektets avatar
    Forumgud Medlem: May 2010
    Ålder: 43
    Län: Uppsala

Blev riktigt bra
    Det blev som det blev när det inte blev som det skulle eller gjord bit passar..

6.    länk #231
    Fullvärdig medlem Medlem: Apr 2010
    Län: Skåne

Säger som föregående talare! Snyggt jobbat!

7.    länk #232
    saturnuss avatar
    Forumgud Medlem: Sep 2005
    Län: M

ÄNTLIGEN! någon som vågar visa bild, ser fint ut sweFredrik, vi som bor söder om landsvägen, ser dessa lemmeltåg med importerade portar från Germany, på släpvagnar, på takräck m m. Ni som kommer med 3 st 6 meters portar på takräcket, har ni inga bilder att visa när dom är monterade?
    mina barn skall minsann få arbeta, det fick mina föräldrar göra. http://groups.msn.com/Z28-Jensen

8.    länk #233
    saturnuss avatar
    Forumgud Medlem: Sep 2005
    Län: M

Jo det är detaljerna som gör det.........

mina barn skall minsann få arbeta, det fick mina föräldrar göra. http://groups.msn.com/Z28-Jensen

9.    länk #234

Tack! Är mycket nöjd själv. Hittade en gammal renderad bild från när allt fortfarande var i planeringsstadiet. Jag vill se hur mycket det skulle påverka tomten framför huset. Självklart blev det stor påverkan med ytterligare en huskropp, men det var det värt

Har stått och skruvat på enduron nu i 4 kvällar, temperaturen börjar krypa mot noll och jag har bara en halogenlampa som skapar ordentligt med skuggor. Snart dags att ta tag i insidan. För att inte sätta för höga krav så säger jag att det är isolerat i väggar och tak till vintern 2012.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42