Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Sep 2008
    Län: Stockholms

Leverantör av murblock, mursten, leca?

Hejsan!
    Vi ska precis påbörja ett bygge av ett garage och söker efter bra/ billiga leverantörer av mursten i Stockholmstrakten.
    Någon som har några bra länkar eller erfarenheter?

2.    länk #2
    FredrikRs avatar
    Forumgud Medlem: Feb 2006
    Län: Dalarna
    Inloggad
    ByggMax?
    Sägs väl att deras block är tillverkade av Finja eller Maxit men inte får säljas med deras namn, har jag för mig jag läst.
    Är det en stor mängd sten ni ska handla borde gå att begära in offerter från lite olika bygghandlare och jämföra.

3.    länk #3
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2005

Jag har begärt offerter men det blir ingen större skillnad. Byggmax, Bauhaus och Cheapy är billigast.

/ Kai

4.    länk #4
    Nykomling Medlem: Jul 2009
    Län: Stockholm

Beijer har en specialavdelning i Häggvik, Fasad & Betong som enbart är inriktade på detta. Kan vara intressant kanske.

5.    länk #5
    Saxpys avatar
    Senior medlem Medlem: Sep 2005

Prova Nyströms Cement. Jag fick deras prislista via email och de var inte billiga men de la till att de ger rabatt om man beställer lite mer. Beställde en pall, dvs inte speciellt mycket, och fick rätt ok rabatt.

Kan ju vara värt att ringa dem iallafall om du ska ha lite mer. Dessutom har det varit trevliga. :-)

6.    länk #6
    Senior medlem Medlem: Mar 2005
    Län: Västerbotten

K-rauta är billigare än Byggmax här i Umeå. Vet inte om det gäller i övriga landet också men det kan vara värt att kolla. Lite otippat eftersom de är rätt dyra på övriga grejor.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen