S
Hallå, förra ägaren lämnade en hel del saker på gården som jag inte har någon nytta av. Problemet är att jag knappt vet vad de är till och om de ens är värda något. Bäst skulle ju vara om man kunde sälja något så man slapp åka till tippen med det.

Föremål 1:
Traktorsläp
DSC_0006.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC_0009.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Föremål 2:
Traktorbihang
DSC_0008.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Föremål 3:
Kakelugn utan metalldetaljer och en spricka på en främre platta.
DSC_0010.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Föremål 4:
Komplett staket
DSC_0011.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC_0012.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Föremål 5:
Ytterligare traktorbihang
DSC_0013.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Föremål 6:
Latrintunna
DSC_0015.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Föremål 7:
Massa däck med fälg
DSC_0020.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Föremål 8:
Verkstadshylla med extra hyllor
DSC_0021.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Föremål 9:
Vävstol
DSC_0022.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Föremål 10:
Traktorbihang
DSC_0026.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Föremål 11:
Någon form av tankar, den främre är i betydligt bättre skick.
DSC_0028.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Föremål 12:
Två plåtar av något slag...
DSC_0029.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Med lite tur finns det användbar diesel kvar i farmartankarna.

Jag hade inte kört det till tippen utan provat att lägga ut grejorna på blocket komplett med en massa foton. Sätt liknande pris som andra sådana grejor och funkar det inte så sänk priset och prova igen.
 
traktorföremål 2 är nog någon slags harv, ingen aning om värde,

vävstolar är i fungerande skick värdefulla, lägg ut den på blocket?
 
Bild två är nog en såmaskin till betor
 
  • Gilla
ylven
  • Laddar…
Vävstolen ser ut att ha en väv i sig och då är det ju hyfsat lätt att se att alla delar finns, om man kan provköra lite alltså. Problemet är dock att det ofta finns gott om vävstolar, trots att de är dyra i nyskick kan det vara svårt att bli av med den (och tjäna nått). Mitt tips är i sådana fall att inte plocka ner den utan om möjligt låta den stå så är det enklare för en köpare att se att alla delar finns med. Kolla med olika hantverksföreningar och liknande om de har någon köpare.
 
Allt skrot går ju att sälja, finns skrotfirmor som åker runt och hämtar, är det lite volym över 1 - 2 ton kanske så slipper du betala...

Tankarna kan vara värda en del om dom är besiktigade och godkända.
 
Felpost
 
Jag kan komma och hämta kakelugnen;)
 
Annons på blocket inkl länk till denna tråd så blåser du ut fastigheten inom en vecka.
 
S
Har lagt ut följande på Blocket
Traktorvagn 5000kr
Bet såmaskin 3000kr
Vävstol 350kr
Stängsel och stolpar 550kr
Farmartank/Diseltankar 750kr

Kakelugnen skänker jag inte bort eftersom den inte står i vägen för något.
De två andra traktorbihangen vet jag inte ens vad de är, så det blir svårt att sälja...
 
Schysst med lite gamla asbest takplattor när du ska fixa taket på ladan.
Vad ska du ha ladan till? Köper man en lada behöver man ju säkerligen ha en traktor och då är det ju bra med en diesel tank. Har man inget att göra kan man säkert köra runt och harva lite, eller sätta upp staket kanske medan frugan sitter och väver mattor för att man köpt ett för dragit hus. Sen är det ju alltid skitbra med en latrintunna.
 
  • Gilla
motives och 7 till
  • Laddar…
S
Haha, skulle varit en bedrift att få min sambo att väva mattor.
Tänkte använda ladorna till att hyra ut stall under hästtävlingar. Skulle kunna vara bra med en traktor ibland, men kostnaden för behovet är inte berättigat. Vi känner folk med traktor i närheten så vi skulle kunna deala oss till lite hjälp när det behövs.
Latrintunnan är användbar även till annat än skit, så den behåller vi troligen.

Jag är fortfarande fundersam över vad de två sista traktorbihangen är för något...
 
Jag tycker att Föremål 5: Ytterligare traktorbihang, ser även denna ut som en såmaskin.
 
peternicklas
Föremål 10 är väl en drakbalk till en pinnharv.
 
Traktorbihang 2 ser i mina ögon ut som en första generations handelsgödsel spridare.
Dom är bra om man odlar betor eller morötter vilket bihang 1 är till för att så.
//Burträskaren (Fritidsbonde)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.