Denna satt på vattenrören. Någon som vet vad det är, och har för funktion? photo 1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
photo 2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
photo 3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej!

Ser ut som en vakuumventil/återsugningskydd...

Den skall förhindra att föroreningar skall sugas in ifall du tappar tryck eller att vattennivån sjunker...
 
Tack så mycket Hasti, det lät klart logiskt. Nu kan jag sova om natten, varit ruggigt nyfiken på vad det var :D

Trevlig helg!
 
Krilleman
Nja, jag ska inte säga att det inte är en vakuumventil... Det kan vara det!

Men en sådan har oftast "hål" för införsel av luft, din koppling ser enligt bilderna ganska tät ut!
 
Ja jag säger inte 100% säkert att det är en vakuumventil men det ser ut som en sådan...om inte så har jag ingen aning... :-)
 
Mikael_L
Slagdämpare ? ...:|

Jag har egentligen ingen aning, dvs en ren rågissning.
 
Frågan gäckar mig lite.... :-)
Kan det vara någon form av filter?
 
Hasti skrev:
Frågan gäckar mig lite.... :-)
Kan det vara någon form av filter?
Hej japp det är en filterbal(smutsfilter) så du kan sova lungt:)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.