Hej

Har en målare som vill måla direkt på en fiberduk (armeringsduk står det på den) som han klistrat upp på väggar som är bredspacklade.

Är detta rätt?
Jag undrar för att en annan målare sa att man först bredspacklar sen sätter microlit och sen spacklar igen och sen målar...
Har ingen aning om vad det är för skillnad på microlit och armeringsduk, men gissar på att de båda är till för att förhindra att sprickor i byggnadens lättbetong syns när man målat sen.
 
Man spacklar inte på microliten, den är ju helt slät...
 
Precis. Microlit i glasfiber eller fiberfilt i polyester är ju slutunderlaget.
 
Okej

Ja då va de rätt, den målaren jag valde har nu har spacklat skarvarna mellan de olika borderna av fiberduken i alla fall.
Den andra målaren anlitades inte och det verkar ju tur.

Tack för infon.
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.