8 751 läst ·
6 svar
9k läst
6 svar
Vilken höjd och bredd på grind?
Hej på er!
Fast det är mitt i vintern funderar jag på staket och grindar!
Om man ska göra en grind med en rektangulär ram för att fästa spjälorna i, hur hög bör man göra ramen om den blir 1,6 m lång?? Det bästa vore om det räckte att den blir ca 65 cm hög men jag vet itne om det funkar...
Tack för er hjälp!
Fast det är mitt i vintern funderar jag på staket och grindar!
Om man ska göra en grind med en rektangulär ram för att fästa spjälorna i, hur hög bör man göra ramen om den blir 1,6 m lång?? Det bästa vore om det räckte att den blir ca 65 cm hög men jag vet itne om det funkar...
Tack för er hjälp!
Ok, ja det kanske är bättre än att fälla in ett " X " som jag tänkte göra
Ja fogningen ja, jag tänkte ju lim-skruva hörnen, sågar av ändarna halvt-i-halvt, eller måste man göra tappar och använda kilar, om ni förstår hur jag menar
Klicka här för att svara