Byggahus.se
H
Titta på Kalla Fakta ikväll kl. 19.20.
Älvsbyhus förljer inte ARN beslut och är Svartlistade på Råd & Röns Svarta lista!
 
Mikael_L
Nu får ni sluta köpa det där huset. Efter ha hört VD i morse på TV:n erkänner de ju att nästan öppet att det är skräp de säljer. De har blivit för stora för sig själva så de bryr sig inte om kunderna längre.
 
Önskar att dom gjort en serie av detta där dom tar upp alla hustillverkare en efter en. Jag tror det hade varit en lösning på många problem för oss köpare....
 
seriöst..vilken idiot , ursäkta men blir så f-bannad! Hur f*n kan man säga "att ibland får man ta det, för ARN ger felaktiga beslut ?? Den där VD har ju inte alla rätt i huvudet! Alla företag kan göra fel och missa saker, men det är hur man i de fallen behandlar sina kunder som bygger respekt och bra rykte. De där har ju inte många rätt vad gäller den biten, även om programmet säkert kan vara vinklat en del, så blir man arg!

Attt dessutom säg att man gett kunden vad den beställt och därför inte tänker åtgärda...?? Ett nytt hus med läckande tak, är det vad kunden beställt må tro? Föga troligt...

tur man köpt sig ett hus från 1909 ;-)
 
Redigerat:
Citat: Det enda svar de gav familjen Morgan var att huset låg så öppet och oskyddat, så det regnade in fick de räkna med.

Men herregud vad är det för skräp de säljer? Menar de att man måste ha en pressenning som skydd över huset? Hoppas modulenthus som vi bygger just nu håller högre standard, men det är jag fullkomligt övertygad om eftersom man ändå får vad man betalar för....
 
Otroligt! Blir också förvånad att det är en bunt "byggbodar" man köper som skarvas ihop... CRAMO har nog billigare alternativ :)
 
Har byggt med annan hustillverkare men hade även vi en av tillverkaren utsedd kvalitetsansv. inget jag skulle göra igen (även om jag nu efter 2 år upptäckt några fel).
Någonting säger mig att 2010 inte kommer se lika bra ut för älvsbyhus....

/magnus
 
Helt otroligt! Man hoppas ju att folk slutar köpa hus från dem.. Tycker så synd om de som drabbas. Man förstår inte hur en VD kan uttala sig på det sättet i tv.
 
Deras webbplats verkar ligger nere...

Kanske nån förbannad husköpare som startar en Dos-attack? :)
Eller så kanske den snåla VD:n inte accepterade att det kostar 100 spänn att förnya domännamnet!? :)
 
Väldigt trevlig VD den där Donald...han gjorde verkligen ett gott intryck och fin reklam för företaget. Tur man inte bygger med Älvsbyhus efter att ha sett det där. Skandal att han kan med att stå där med sitt hånflin och se belåten ut!!
 
Såg just programmet, skrev just en kommentar till länktipset redaktören satte på förstasidan. Alltså herregud vilken människa denna VD är och hur de får fortsätta sälja hus!??!?!

Dave
 
Vd:n har gjort likadana uttalanden innan men dom säljer ändå lika bra år efter år....Uttrycket all PR är bra pr stämmer verkligen för Älvsbyhus. Bifogar länk till Råd & Röns sida där dem svartlistar Älvsbyhus, http://www.radron.se/templates/Artikel.aspx?id=41 (Älvsbyhus finns inte på Råd&Rön:s svarta lista / Red. anm.)
 
Ja, den där VDn har ju inte alla hästar i hagen. Hoppas folk slutar köpa deras hus så bolaget kursar. Kommer ju aldrig rekommendera någon att köpa därifrån i alla fall. Riktiga giriga as, folk som dem borde ju skickas till solen... :mad:
 
torparnorpan skrev:
tur man köpt sig ett hus från 1909 ;-)
Säger detsamma. Våra hus är iaf beprövade d^_^b

Satt med tjejen och kollade på programmet precis, lagom arrogant skitstövel den där VD:n.

Mvh Andreas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.