Gudfader
Medlem: Feb 2007
Län: Skåne, Sjöbo
Är det inte bättre att besiktiga själv? Har man dolda fel sen, är dom dolda för besiktningen.
Tror att om man följer en lista, kan man hitta det mesta.
Jag är en HAN.
Dubbelkolla alla mina tips. Jag kan ha fel.
Vi använde oss av Eminenta, Pia Engman, och vi var mycket nöjda med hennes besiktning. Den kändes grundligt utförd och hon berättade också sånt hon såg som så att säga låg utanför besiktningen. Hon svarade på alla våra frågor och var ärlig och sa att hon inte visste när hon inte var säker på någon fråga.
Har också hört mycket gott om Benny Parhorn, även han på Eminenta.
Fullvärdig medlem
Medlem: Jun 2010
Län: Ramlösa
Jag har besiktigat själv och har en lista på 23 fel. Besiktningsmanen behöver jag för att överklaga till ARN.
Tack jokamp.
Ska kolla.
Kan du skriva om hur badrumsbesiktning gick till?
Hade hon några mätinstrument? Hur kollade hon om det finns bakfall?
Anledning att jag frågar är att besiktningsmanen jag anlitade hade inga mätinstrument och han agerade snarare som medlare mellan mig och hantverkaren och försökte övertala mig att han ska åtgärda bakfall genom att rätta till plattor. Sen när jag påpekade för honom att det jag vill är att han ska kolla fallet mot brunnen och sen bestämmer jag hur jag ska göra.
Jag gjorde kanske inte rätt att ge besiktningsmanens namn och tlnr innan besiktningen.
Jag har besiktigat själv och har en lista på 23 fel. Besiktningsmanen behöver jag för att överklaga till ARN.
Tack jokamp.
Ska kolla.
Kan du skriva om hur badrumsbesiktning gick till?
Hade hon några mätinstrument? Hur kollade hon om det finns bakfall?
Anledning att jag frågar är att besiktningsmanen jag anlitade hade inga mätinstrument och han agerade snarare som medlare mellan mig och hantverkaren och försökte övertala mig att han ska åtgärda bakfall genom att rätta till plattor. Sen när jag påpekade för honom att det jag vill är att han ska kolla fallet mot brunnen och sen bestämmer jag hur jag ska göra.
Jag gjorde kanske inte rätt att ge besiktningsmanens namn och tlnr innan besiktningen.
Hur mycket kostade det att besiktiga badrummet?
Tyvärr så var besiktningen av badrummet inte direkt prioriterat vid vår husbesiktning eftersom det var gammalt och vi sa till besiktningsmannen att vi tänkt att helrenovera det det första vi gör...
Men det hon gjorde var iallafall att mäta fukten i golvet, med en fuktmätare, dels på diverse ställen på golvet, dels runt golvbrunnen under duschkabinen och sen på vissa ställen där hon tyckte det såg ut som att det hade kommit fukt. Någon kontroll av fall gjordes inte.
Konstigt... Jag tyckte han var väldigt nogrann och kunnig
Jag är visserligen ny på det här med besiktning men både min svärfar och jag tyckte han gjorde ett bra jobb.
I besiktningsprotokollet så stod allt han berätta och det enda jag kunde klaga på var några stavfel...
/ Sparhawk
Jag anlitade ABOS Alf Olsson för besiktning av ett hus i Skånes Fagerhult och jag fick ett gott intryck av honom som människa och besiktningsman. Mycket kunnig och noggrann. Jag mejlade råd & rön men dom hittade inte hans namn på "svarta listor".