Nykomling
Medlem: Nov 2011
Län: Stockholm
Hantverkare norr Uppland / Gävletrakten
Hej!
Håller på att renovera ett mindre torp (1800-talet) men börjar inse att tiden (och orken) inte riktigt räcker till för att det ska bli klart i rimlig tid. Har börjat leta efter hantverkare som kan göra de större och tyngre sakerna - men som inte bara gör vad som är tänkt utan också är uppmärksamma på andra husproblem som uppkommer när man börjar riva litet i huset. Det gäller dels en mindre utbyggnad (i äldre stil för att passa ihop med torpet) och dels omläggning av tegeltaket (håller på med ett litet brygghus och vill inte göra ett tak till...).
Undrar om någon kan rekommendera hantverkare för byggarbete och takomläggning i norra Uppland / Gävletrakten.
Nykomling
Medlem: Dec 2011
Län: Gävleborgs län
Hej, jag brukar läsa på detta forum, men nu var jag tvungen att regga mig och rekommendera en firma som mina föräldrar använt för att lägga om taket. De är snabba, kommer i tid och gör ett bra jobb. I alla fall det jag sett och vad min pappa sagt. Dmabygg heter dem. Det är två killar som kör, ganska ungt företag, men det kan kanske vara värt att kolla upp dem och få ett pris.