Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Patrik_Heds avatar
    Gudfader Medlem: Oct 2008
    Ålder: 21
    Län: Gävleborg

Kanske kan va ide att ta reda på vad extra jobb kostar, ifall man skulle råka glömma 1 kvadratmeter.
    Då kanske det blir dyrt.
    "För eventuellt extra arbete tillkommer 200 sek I timmen + moms"

2.    länk #17
    Joenss avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Dec 2010
    Län: Skåne

Tjo!

De var faktiskt och tittade på ett jobb hemma hos mig för några dagar sedan.
    Får påstå att jag fick ett väldigt bra intryck om kunskapen och att de såg vissa problem, hade en öpen dialog och hela den biten.
    Jag har byggt en del i mitt korta liv och vill påstå att jag har hyfsad koll och medveten om problem och logiskt tänkande.
    Det är ett takbyte i detta fallet där jag först tänkte göra det själv men fegar på grund av en fallolycka för några år sedan. Dvs, väldigt osäkert om jag faktiskt vågar lägga tak igen.

De skulle räkna på det och återkomma med en offert. Väntar spänt på denna självklart.

Det var en svensk runt 45-50 och en litau på runt 30 som var förbi.
    Frågade om lite allt möjligt och vill påstå att de verkar ha bra koll på läget med.

Jag valde att fråga om de ville komma ut och titta på det då jag hade lite andra funderingar på vad man kan göra.
    I dagsläget har jag tex inga hängrännor utan en plåtbeklädd sarg på långsidorna på huset(plåt insida och trä utsida) som jag gärna vill ha väck och ersatt med hängrännor.

Detta kunde de inte ge något direkt pris på (med all rätt, det är snö och jag har inte en tillräckligt lång stege) så det kommer de att titta på framåt våren.

Men helheten verkar bra och mitt förtroende på dem är bra.
    Pratade lite allmänt och de har en del jobb i krokarna ändå.

Dock ville de inte montera bort eternite, vilket jag har full förståelse för och som även ökar mitt förtroende för dem. De får ju faktiskt inte så det är ju helt rätt av dem!

Ska bli väldigt spännande detta! Första gången jag anlitar en snickare/hantverkar(har bara ägt hus i ca 1.5år). Har alltid gjort allt själv och hjälp min far med en massa och sånt.

Ser offerten bra ut så blir det troligen att anlita dem för takbytet, om det sker i vår eller till hösten är svårt att säga men bättre att byta innan det läcker.

3.    länk #18
    Nykomling Medlem: Jan 2012

Har inte varit inloggad på länge så jag har inte sett frågan och kommentarerna tilll mig förrän nu.
    Jag har inget med firman att göra men jag vet att jag är bland de första att anlita den och jag är fortfarande nöjd. De utförde ett takbyte på min ladugård.
    Senast redigerad av senkik 2012-04-25 18:27

4.    länk #19
    Moderator Medlem: Feb 2005
    Län: Stockholm

Jag har tagit bort ett inlägg här som pekade ut en konkurs. Den konkursen hade inget samband med det företag som avhandlas i den här tråden. Ägaren hade samma namn, men det är definitivt 2 olika personer, med olika personnummer.

5.    länk #20
    Joenss avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Dec 2010

Jag har tagit bort ett inlägg här som pekade ut en konkurs. Den konkursen hade inget samband med det företag som avhandlas i den här tråden. Ägaren hade samma namn, men det är definitivt 2 olika personer, med olika personnummer.
    Jaha, då förstår jag de förra inläggen. Hann ju bli lite orolig men då är det ingen fara.

Sent from my GT-N7000 using Byggahus

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42