Elarbetsansvarig
m.m.
|
2010-07-13, 11:23
|
|
|
Nykomling
Medlem: nov 2007
Län: Halland
|
Varning för CAPTON markbetong
När Capton AB gick i konkurs nu den 6 juli 2010 fortsätter de sin gamla verksamhet i CAPTON TEKNIK AB! Med samma oseriösa arbetare Bo Johansson och Jörgen Uvenfors! Och de har samma hemsida (www.capton.se) , adress, telefon och samma verksamhet bara ett "nytt" namn" . Varning för deras markbetong!! Lämnar en i sticket minst sagt när det går fel! Vår markbetong blev förstörd av deras sealing - blev glashal!! Och deras sätt att reparera skadan gjorde den ännu halare och fulare. Samt så har de lämnat skador på våran husfasad samt stänk från sealingen. Usch!! Och de har efter ett helt år inte gjort något trots flera påtryckningar! Varning för detta företag!! Oseriösa och lämnar en i sticket. Och går i konkurs för att slippa åtgärda sina fel.
Och till råga på allt så använde de sig av oss som referens på deras hemsida hur nöjda vi var med deras arbete. Pinsamt. Kontakta mig så kan jag visa er hur illa det kan bli när de varit där. Har även andra bevis hur de sköter sina reklamationer - illa var namnet! |
|
2010-07-14, 07:41
|
|
|
Nykomling
Medlem: jul 2010
Län: Västra Götaland
|
Capton
Vi vill också utfärda en varning för Capton med Bo och Jörgen i spetsen. Jag filmade jobbet de utförde. Det gick fel från början, sprickor i betongen, för snabb stelning och sealing som inte alls blev bra. Efter första reklamationen gjordes sealingen om efter 1 år, det blev lika dåligt igen. Nu sitter vi här med en grotesk infart till vårt hus.
|
|
2010-07-14, 09:20
|
|
|
Nykomling
|
Vi med - det ser för jävligt ut! Har haft kontakt med en firma som skall komma ut och kolla och se om de kan göra något. De har visst åtgärdat efter Capton innan. Firman har arbetat 20 år i branschen och suckade när han hörde Capton. Hoppas hoppas nu man kan få skitarbetet Capton utfört åtgärdat.
|
|
2010-07-14, 20:11
|
|
|
Nykomling
|
Tja, så kommer man inte in på Captons hemsida. Hoppas verkligen detta oseriösa företag inte fortsätter i samma banor. Jag har kontaktat många inom betongbranchen angående vårt problem som vi nu själva måste lösa och det är fler som har haft problem med Capton. Capton (Jörgen Uvenfors) har sagt att det är första gången som de stött på detta problem - vilket skämt minst sagt! VARNING alltså för detta företag som numer är under Capton Teknik AB.
|
|
2010-08-17, 10:44
|
|
|
Nykomling
Medlem: mar 2007
Län: Stockholm
|
Jag fick en uppfart gjord av dem förra sommaren och var nöjd tills jag läste detta. Jag sitter just nu och väntar på att de skall göra sealern. Men nu förstår jag varför de inte återkommit till mig. Skall man hoppa över sealer helt eller vet nån något företag som kan göra motsvarande jobb ?
|
|
2010-10-17, 21:19
|
|
|
Nykomling
|
Alltså - nu har Capton öppnat upp sin hemsida igen med samma bilder som från den förra http://www.capton.devello.se/ - men nu heter de ju Capton Teknik AB. Konstigt att de kan ha referenser från ett annat företag - men just det ja det är ju Sverige, då kan man gå i konkurs och lämna skulder och ouppklarade jobb efter sig och starta om igen på ny kula. Samma jävla skitföretag är Capton Teknik, samma adress, samma skitprodukter och arbetare - stoooor varning för dessa!!
|
|
2011-08-13, 12:17
|
|
|
Nykomling
Medlem: aug 2011
Län: Uppsala
|
Jag har lagt en jättefin garageuppfart för tio år sedan.
La på en primer CE 20 som dom rekommenderade och et har fungerat kanonbra. Nu går den inte att få tag på längre så då kom jag i kontakt med Capton och köpte en sealer av dom Efter första vintern hade det mesta flagat av och det ser för eländigt ut. Någon som vet vad man ska göra |
|
2011-08-14, 16:44
|
|
|
Nykomling
|
Det enda är att få bort skiten helt enkelt - för att kunna lägga på ny. Vi fick blästra bort allt och sedan lades ett nytt medel på - blev superbra! Och inte halt, det ser naturligt ut och inte "behandlat" öht - nöjd!! Så skulle man haft det från början - då hade man sluppit ett stort hål i plånboken och mindre huvudvärk minst sagt. Behöver du råd och/eller om företag kan du inboxa mig. Det som vi använde finns i hela Sverige och har sitt huvudkontor i Stockholm.
|
|
Posta svar
Nytt ämne
|
| Antal aktiva användare som läser denna tråd: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | |
|
|