2 418 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Byggnadkreditiv
Hej!
vi håller på att bygga nytt hus som hamnar på 3.2 miljoner. Vi har fått löfte för kreditiv från Nordea samt Rekarne banken ( Swedbank) på detta. Är det vitkigt nu att man väljer från vilken banken ska pengarna tas eller sedan när byggnaden klart och det är dags för att lägga om lånet.
vi håller på att bygga nytt hus som hamnar på 3.2 miljoner. Vi har fått löfte för kreditiv från Nordea samt Rekarne banken ( Swedbank) på detta. Är det vitkigt nu att man väljer från vilken banken ska pengarna tas eller sedan när byggnaden klart och det är dags för att lägga om lånet.
Kolla vilken bank som ger bäst byggkreditivränta samt har lägst avgifter, sedan när det skall läggas om till ett vanligt lån när huset är klart så kan ni välja valfri bank som passar er bäst. Behöver alltså inte vara samma bank som ni tar byggkreditivet hos!
Vissa banker har det villkorat har jag hört, minns inte vilken, att man var tvungen att lägga om lånet hos dem när man löser kreditivet för en viss tid eller nåt sånt.
Dock kan man kanske lägga rörligt och sen flytta det nån månad senare...
Kan vara nåt att se upp med om det dyker upp en sån text nånstans.
Dock kan man kanske lägga rörligt och sen flytta det nån månad senare...
Kan vara nåt att se upp med om det dyker upp en sån text nånstans.
Det har blivit lite konkurrens mellan Nordea samt Rekarne vad gäller erbjudande. Nordea erbjuder på avgift fritt kreditiv samt lån uppläggning om jag vill förtsätta med dem sedan, räntefritt handpeningslån för att köpa tomten och även tillfälligt lån på tomten för att binda den på 3.95 % och slippa rörliga röntor samt möjlighet till andra kredit för extrautgifter mm. Nu väntar jag på bätre offfert från Rekarne.
Klicka här för att svara