Elarbetsansvarig
m.m.
|
2003-11-10, 13:24
|
|
|
Nykomling
Medlem: okt 2003
|
Kostnad: Bygga om lada till garage?
Jag och sambon jagar hus och vi har nu hittat ett intressant objekt. Det som saknas är ett ordentligt garage, men det finns en stor lada på 300 kvm. Om det blir ett köp så vill jag isolera och bygga om mittendelen av den (ca 100kvm) till garage.
Lite mer info: Ytan är ca 10x10 m. Höjden till takstolarna och den takhöjd jag vill ha är ca 3,5 m. Det är betonggolv. El finns framdragen till ladan, men är bortriven invändigt. Nu har jag massvis med frågor.... Hur mycket kan detta bygge kosta? Kan man spara in på bygg- samt framtida värmekostnader genom att ha 3,5 m takhöjd på 1/3 av garaget och ca 2,5 på resten? Funderingar finns att gjuta ett ytterligare lager betong över det gamla och då lägga golvvärme, eller hur löser man värmen på bästa sätt? De enda priserna jag lyckats lista ut är kostnad för portar (ca 10k x 2) samt lyft (ca 20k). Slutresultatet ska bli undefär sisåhär hade jag tänkt mig: http://www.all-bilar.se/pic/verkstad.jpg *: ![]() Vill ha fint och varmt till mina 3 bilar samt 2 och en halv mc... Sambon får ha sin bil ute * ![]() Edit: Kan passa på att säga hej också då detta är mitt första inlägg. ![]() Har dock smygit runt och läst i några veckor. |
|
Posta svar
Nytt ämne
|
| Antal aktiva användare som läser denna tråd: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | |
|
|