Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Jul 2004

Låna vid mammaledighet

Jag och min sambo blev föräldrar för en månad sedan och det börjar bli trångt i vår lilla tvåa.
    Vi har tittat på en Smålandsvilla där priset skulle bli nästan 1.4 milj. inkl tomt, VA och nyckelfärdigt.

Är det någon av er här inne som har fått låna till hus medan ni har varit mammaledig?
    Vi har en bruttoinkomst på 32000:- just nu..

2.    länk #2
    FlitigaLisas avatar
    Senior medlem Medlem: Jun 2004

Re: Låna vid mammaledighet

Kan inte vara något större problem, vi har lånat till hela vårt hus, 3,2 miljoner, och då jobbar min man och jag är arbetslös 25% och sjukskriven 75%. En ganska osäker inkomst alltså, du har ju ett jobb att gå tillbaka till.

3.    länk #3
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2003

Har lånat till vårt hus ( 1.6) nu när jag är föräldraledig. Bankerna tittar till hela er ekonomiska situation när de räknar på lånen.

4.    länk #4
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2004

Det går säkert bra. Är själv mammaledig just nu och vi lånar 2.4 på byggkreditiv som börjar ticka nu i sept. Min syster har också lånat en hel del till sitt hus och hon är också mammaledig.
    Borde alltså inte vara några större bekymmer Men visst, det beror ju givetvis på vad Ni har för inkomst att utgå från.

Lycka till, både med husplaner och med bebisen

/Mia

5.    länk #5
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2004

Vi lägger in 10%, dvs 240 000.

/Mia

6.    länk #6
    Fullvärdig medlem Medlem: Jul 2004

Vi kommer också att lägga in lite drygt 10% om vårt lån går igenom, vi får besked nu i veckan....

7.    länk #7
    Senior medlem Medlem: Jul 2004

FlitigaLisa skrev:
    Kan inte vara något större problem, vi har lånat till hela vårt hus, 3,2 miljoner, och då jobbar min man och jag är arbetslös 25% och sjukskriven 75%. En ganska osäker inkomst alltså, du har ju ett jobb att gå tillbaka till.
    Låter bra, vilken månadskostnad?

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42