Hej!
Har lite funderingar kring priser angående tomter...
Så här ligger det till: Vi får en gratis tomt av min pappa, denna måste styckas av efetrsom den går ihop med hans skog. Jag har förstått att slutpriset på tomten blir ganska högt i alla fall.
Nu undrar jag om det är någon som har lite hum om priser för:
ACSTYCKNING, kostar det olika beroende på hur stor tomten är?
BORRNING för vatten och avlopp+ trekammarbrunn
BYGGLOV
INDRAGNING AV EL / TELE
Vad har jag glömt?? Snälla hjälp mig!!
När vi fått bygglov så har vi tänkt att bygga ett LYCKAN, bra eller dåliga erfarenheter? Vi fick pris på 1,4milj med dubbelgarage och bra standard.
mvh stina
Det varierar kraftigt beroende på var i landet man bor. I Peking ser läget ut så här:
AVSTYCKNING, *kostar det olika beroende på hur stor tomten är? Ca 20-30' kr
BORRNING för vatten och avlopp+ trekammarbrunn *ca 40-50'
BYGGLOV ca 20' men du bör söka förhandsbesked först. Detta kostar 5'.
INDRAGNING AV EL / TELE 20' kr/100 M grävd kabel.
Vi sa upp våran lägenhet förra månaden (Juli)
Så 1 November går flyttlasset till Lyckan i Hagalund.
Du kan följa vårat äventyr på http://www.hagalund.tk
Hej Jarppan. Var inne på er hemsida. Verkligen intressant. Måste vara kul att vara på så god väg. Här börjar det med första bankkontakt imorgon. Nervös. Tänk om vi inte får låna pengar?
Jag blev bara nyfiken på vad er tomt kostade i priset 2,1 milj.? Så att jag kan se vad det skulle kosta för oss med samma "lyxiga" tillval som ni valt.?
Hahaa!! ;D Ja, det är ju sant. Saker som var lyx på 80-talet borde ju vara standard idag! Fast dom husen som har det som standard är ju oftast dyrare...
Jag tror att det gick bra på banken. Får veta säkert nästa vecka. Imorgon ska vi till nästa bank...
Tomterna här kostar tyvärr betydligt mer. Ca. 500 000 för 900-1000 kvm ungefär. Bor på fel ställe kan man säga!!! :'(
Är lite inne på Pärlugglan från LB-hus. Verkar som det är rätt bra pris ,med tanke på standarden. Men vi har långt ifrån bestämt nåt hus än...