Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #31
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2003

Re: Vilka räntor får ni som tar lån nu?

Det lönar sig att ha en bra bankrelation också. Tänk på att det finns fler sidor av den privata ekonomin än bolånet .

Har man en bra bankrelation och viss omfattning av affärer så är det självklart idag att du får bättre ränta på fina banken än SBAB (och de banker som förmedlar deras bolån).

/F

2.    länk #32
    FlitigaLisas avatar
    Senior medlem Medlem: Jun 2004

Så här ser räntorna ut hos Handelsbanken/Stadshypotek:

Villkorsperiod Räntesats Senaste förändring
    8 år 6,25 % 2004-05-12
    5 år 5,45 % 2004-05-12
    3 år 4,80 % 2004-05-12
    2 år 4,20 % 2004-05-12
    1 år 3,65 % 2004-04-15
    3 månader 3,35 % 2004-06-30
    Rörlig ränta 3,65 % 2004-04-06

På detta fick vi 0,6% rabatt och 85% i bottenlån (och vi band när det var ännu lägre ;D )

3.    länk #33
    Junior medlem Medlem: Jun 2004

Men hur fixar man 0.6% i rabatt?
    Har snackat med fsb och hb och helt kallt rabblar dom upp räntesatserna... Ska man ta med sig en yxa in på banken?

Blir smått frustrerad på alla självgoda prutare! :

Egentligen bara avundsjuk och nyfiken.

4.    länk #34
    FlitigaLisas avatar
    Senior medlem Medlem: Jun 2004

Vi använde den kontakt som Trivselhus har hos Handelsbanken i Ängelholm, kallas Trivsellån tror jag ;D

5.    länk #35
    Fullvärdig medlem Medlem: May 2004

Jag fick preliminärt 100% bottenlån på min ränta också....bygger i ett attraktivt område nära vattnet (180m) så det hjälper väl till så det blir ju inte så dyrt även om det är stora pengar tack vare endast bottenlån....

6.    länk #36
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2004

Ett sent inlägg.

Jag tror däremot att andra utländska finansinstitut/banker kommer att söka sig till sverige och andra länder för att locka kunder. Med EU så blir det fritt fram för dessa och konkurera med svenska banker.

Nu tänker jag inte på alla spam mail som erbjuder låga lånekostnader, utan mer seriösare spelare

7.    länk #37
    Nykomling Medlem: Jun 2004

90% i bottenlån
    2.9 % rörligt
    0.5 % rabatt på Spintabs räntor

Behövde inte pruta ens, det gjorde bankkvinnan åt mig *

---För Dragonlady och alla andra nyfikna: Färs o Frosta Sparbank, S Sandby.---

8.    länk #38
    DragonLadys avatar
    Senior medlem Medlem: Mar 2004
    Län: Västra Götaland

Ni som skriver vad ni fått för ränta, skriv gärna vilken/ vilka banker som ger dessa
    Att man tycker synd om sig själv utesluter inte att det kan vara det :D
    http://www.123minsida.se/DragonLadys-Lair

9.    länk #39
    M
    Junior medlem Medlem: Sep 2003

Jag är precis klar med vårat hus och ska skicka in för värdering nästa vecka.

Vad får ni för räntor idag?
    Planerar att kolla FSB, SEB samt SBAB. Möjligen även handelsbanken.

10.    länk #40
    Län: Stockholm

Hej!

Jag fick 2,95% på lån med rörlig ränta hos SEB. Dvs 0,7 i kundbonus.

/Ziro

11.    länk #41
    DragonLadys avatar
    Senior medlem Medlem: Mar 2004
    Län: Västra Götaland

Vad får ni för % sats på bottenlånet 75%... 85% ?
    Att man tycker synd om sig själv utesluter inte att det kan vara det :D
    http://www.123minsida.se/DragonLadys-Lair

12.    länk #42
    Län: Stockholm

85% som bottenlån

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42