Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Immobils avatar
    Gudfader Medlem: Oct 2003
    Län: Blekinge

Re: Gemensam upphandling - el

Jag har varit med i Kundkraft sedan starten för 3-4 år sedan. Jag tycker det funkar bra. Man slipper bekymmra sig och hålla på att leta efter låga priser.

Det är möjligt att man kan hitta billigare pris om man lägger ner jobb på det. Den tiden lägger jag på annat.

Övergångarna har fungerat klanderfritt.

Slutsats: Jag rekommenderar Kundkraft!

2.    länk #2
    Immobils avatar
    Gudfader Medlem: Oct 2003
    Län: Blekinge

Inger-Pinger skrev:
    Har du under dessa åren jämfört med aktuella priser hos andra bolag?
    Ja och skillnaden har varit marginell + eller - något öre.

3.    länk #3
    Senior medlem Medlem: Nov 2002

Immobil skrev:
    Jag har varit med i Kundkraft sedan starten för 3-4 år sedan. Jag tycker det funkar bra. Man slipper bekymmra sig och hålla på att leta efter låga priser.

Det är möjligt att man kan hitta billigare pris om man lägger ner jobb på det. Den tiden lägger jag på annat.

Övergångarna har fungerat klanderfritt.

Slutsats: Jag rekommenderar Kundkraft!
    Samma här!

Helena med
    Nationalschabraket

4.    länk #4
    Wigerts avatar
    Senior medlem Medlem: Jan 2004
    Län: Stockholm

Elhandlare utan egen position i marknaden tycker:

Priset är just nu (5 augusti 2004) präglat av det torra 2003 och det endast något våtare än normalt 2004. Fortfarande är vi i ett normalläge vad gäller vattentillgång i magasinen, men till skillnad från tidigare år är olje, gas och kolpriser mycket höga. Under vintern är det el som produceras med fossila bränslen som bestämmer priset i Nordisk elmarknad, detta kommer få till konsekvens att de höga bränslepriserna ger höga elpriser. För att från dagens nivå få ner priserna måste bränslepriserna sjunka OCH det måste komma väsentligt mer nederbörd än normalt fram till slutet av oktober (sen kommer det främst som snö och då påverkas inte vinterns priser). Därför - att teckna ettårsavtal är idag ett bra skydd mot extremt höga priser i vinter. Att ligga rörligt är en relativt stor risk.
    Trähus från 1944, 2 plan plus källare. 155 boyta plus 75 biyta.
    Avklarat: Dränerat, Ny altan, Ny värmepump Nibe 1230-10, Nytt badrum på övervåning, Målat och slipat/lagt golv i 3 sovrum. Källaren renoverad, grävt ur och isolerat, med golvvärme, byggt bastu, ny tvättstuga, förråd, gästrum m.m.

Sen: ny fasad, nya fönster, ny planlösning på bottenvåningen...

5.    länk #5
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2003

Immobil skrev:
    Ja och skillnaden har varit marginell + eller - något öre.
    Då spelar det väl knappast någon roll... ;D

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42