Svara Nytt ämne
  1. 2004-11-21 14:49
    Svara | #1

NK
    Junior medlem Medlem: aug 2004
    61 inlägg

Kostnad riva Hus?

Vad kan det kosta att riva ett hus på 60kvm med källare?
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

2. 2004-11-21 18:26
    Svara | #2

Senior medlem Medlem: jul 2004
    1 432 inlägg
    Gillad 2 gånger
    2 bilder

Re: Kostnad riva Hus?

Skall det rivas = demoleras eller plockas ned det är två skilda saker. Men i runda slängar 60 kvm utan källare runt en vecka för 2 man kanske det blir då i timmar 25tusen + material bort försel 2-3 st konatiners a 1-3000kr/ kubikmeter kanske då 40-50 tusen totalt 70-100000 typ....

MAn kan fråga om brandförsvaret vill brand öva på kåken också då får man lite rivet iaf
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

3. 2004-11-21 18:42
    Svara | #3

Junior medlem Medlem: nov 2004
    63 inlägg

Det senaste rivningsobjektet, jag var med på, kostade 32000+moms. Då tillkom deponikostnader. Men i det priset ingick grävning för nytt vatten o avlopp, grävarbete för ny grund, samt återfyllning mot den nya källaren. Just det huset var ca 50m2.

4. 2004-11-21 23:00
    Svara | #4

Nykomling Medlem: feb 2004
    7 inlägg

Jag hade ett sommarhus som skulle rivas. Ringde till kommunens byggåtervinning som kom och plockade ner huset bit för bit. Endast grunden återstod efter dem var klara och det kostade inte en krona! Grunden var bara av sten så den grävde jag ner.

Liknande ämnen

1. Kostnad för att riva ett hus?
    av emelieee i forum Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.
  2. Kostnad riva garage
    av tabby i forum Småhus, garage, friggebod, m m.
  3. kostnad riva hus
    av Jucismacker i forum Övrigt husrelaterat
  4. Kostnad för att riva ner tapet och spackla?
    av JohannaNicklas i forum Färg, måla & tapetsera
  5. Riva hus, tid och kostnad?
    av Midas i forum Övrigt husrelaterat