1 698 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Vad hamnar man på?
Vi sitter nu i en fyra på 127 kvm och har en hyra på 8500:- mkt högt i vår kommun.
Vill nu bygga och har tomt. OM nu allt faller på plats för ett bygge och vi lånar ca 2.000000, vad hamnar vi på då i månaden?
Vill ju inte komma över 8500:- inkl drikt som vi har idag + att vi vill klara en ränte höjning.
Jag får UT ca 9000:- nu när jag ska stämpla efter mammaledigheten (arbetslös den 1 jan MEN mammaledig tills den 1 november) och min sambo har UT ca 19000:-
Vi har varsitt CSN lån som omfattar ca 90 000:- tillsammans, ca 2000:- tillsammans i månaden som vi betalar tillbaka.
Samt ett billån ca 140 000:- ca 2000:- i månaden som vi bet. tillbaka.
Inga andra lån eller avbetalningar.
Verkar detta rimligt?
Vår ekonomi är väl normalt?
Så tacksam för snabbt svar!
Vill nu bygga och har tomt. OM nu allt faller på plats för ett bygge och vi lånar ca 2.000000, vad hamnar vi på då i månaden?
Vill ju inte komma över 8500:- inkl drikt som vi har idag + att vi vill klara en ränte höjning.
Jag får UT ca 9000:- nu när jag ska stämpla efter mammaledigheten (arbetslös den 1 jan MEN mammaledig tills den 1 november) och min sambo har UT ca 19000:-
Vi har varsitt CSN lån som omfattar ca 90 000:- tillsammans, ca 2000:- tillsammans i månaden som vi betalar tillbaka.
Samt ett billån ca 140 000:- ca 2000:- i månaden som vi bet. tillbaka.
Inga andra lån eller avbetalningar.
Verkar detta rimligt?
Vår ekonomi är väl normalt?
Så tacksam för snabbt svar!
Om ni lånar 2 mille så blir det ca 5.000:- i månaden exkl amortering och drift vid en ränta på ca 3%
Driftskostnader brukar banker räkna på ca 3.000:-/mån.
Med drift och ränta är du uppe i dryga 8.000:-/mån
Ska du amortera blir det ju mer.
Sedan tillkommer övriga lån osv.
Driftskostnader brukar banker räkna på ca 3.000:-/mån.
Med drift och ränta är du uppe i dryga 8.000:-/mån
Ska du amortera blir det ju mer.
Sedan tillkommer övriga lån osv.
Såg att SEB hade 2.500:- i driftskostnad i beräkningen.FredrikR skrev:
Kanske mer närmare sanningen än 3.000:-?
Jag räknar i alla fall på 3.000:- och får hellre en trevlig överaskning.
Lite skiljer ju om man har kommunalt VA eller egen brunn.
Klicka här för att svara