Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Junior medlem Medlem: Apr 2007
    Län: Uppsala

Du snackar i nattmössan. Har man tre månaders bindningstid kan man förhandla om rabatten närsomhelst.
    Hej George!
    Känner mig nästan dissad här... När du har 3-månaders hos SEB gäller den avtalade "rabatten" eller påslaget på deras upplåningsränta i två år. Jag har försökt förhandla under "bindningstiden" men det är helstopp. Självklart kan man bryta lånet genom att betala av det eller flytta det till en annan bank men det var inte det som det handlade om här.

2.    länk #17
    Nyfnikens avatar
    Forumgud Medlem: Aug 2007
    Län: Stockholms län

Känner mig nästan dissad här... När du har 3-månaders hos SEB gäller den avtalade "rabatten" eller påslaget på deras upplåningsränta i två år.
    Ta det inte så hårt. Den biten köper jag.

Jag har försökt förhandla under "bindningstiden" men det är helstopp. Självklart kan man bryta lånet genom att betala av det eller flytta det till en annan bank men det var inte det som det handlade om här.
    Då går du in på SEB och säger: "Hej, jag har fått erbjudande om den-och-den räntan på den banken..." (det är ingen idé att ljuga, du måste ha ett erbjudande) "...eftersom jag betalar mycket mer här så vill jag veta hur jag ska gå till väga när lånen och mina övriga konton ska flyttas." så blir det kanske liv i dem.

Att omförhandla räntan är ju i den aspekten precis samma sak som att byta bank och sen byta tillbaka till SEB direkt. Att du har fått nej är inte samma sak som att det är lönlöst att fråga.

3.    länk #18
    Junior medlem Medlem: Mar 2009
    Län: Skåne

Finns topplån fortfarande ? Trodde de var nån 90tals grej

4.    länk #19
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2006
    Län: Västernorrland

Finns det fortfarande personer som lämnar menlösa kommentarer på forum? Trodde det var en 90 talsgrej... ;-)

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42