Du snackar i nattmössan. Har man tre månaders bindningstid kan man förhandla om rabatten närsomhelst.
Hej George!
Känner mig nästan dissad här... När du har 3-månaders hos SEB gäller den avtalade "rabatten" eller påslaget på deras upplåningsränta i två år. Jag har försökt förhandla under "bindningstiden" men det är helstopp. Självklart kan man bryta lånet genom att betala av det eller flytta det till en annan bank men det var inte det som det handlade om här.
Jag har försökt förhandla under "bindningstiden" men det är helstopp. Självklart kan man bryta lånet genom att betala av det eller flytta det till en annan bank men det var inte det som det handlade om här.
Då går du in på SEB och säger: "Hej, jag har fått erbjudande om den-och-den räntan på den banken..." (det är ingen idé att ljuga, du måste ha ett erbjudande) "...eftersom jag betalar mycket mer här så vill jag veta hur jag ska gå till väga när lånen och mina övriga konton ska flyttas." så blir det kanske liv i dem.
Att omförhandla räntan är ju i den aspekten precis samma sak som att byta bank och sen byta tillbaka till SEB direkt. Att du har fått nej är inte samma sak som att det är lönlöst att fråga.