Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #31
    Senior medlem Medlem: Feb 2008
    Län: Skånelän

100k för ett kök är nog lite väl lite, även exkl. vitvaror.
    Vi räknade på 200k när vi gjorde köket, men det slutade på 250k (inget över exklusivt kök) Och då gjorde vi allt jobb själva utom el.
    Och nyfniken har rätt, de måste värdera huset 20%över de tänkt ha i bottenlån, utöver det är det blancolån numera.
    man måste ju veta hur stort köket är för att veta att 100k är lite.
    har som sagt räknat med 100k för byte av kök inkl vitvaror och installation av vattenburen golvvärme på 50kvm.

2.    länk #32
    Enk Projektets avatar
    Forumgud Medlem: May 2010
    Ålder: 43
    Län: Uppsala

När var ni själva och pratade med eran bank om detta? jag var där den 28/12
    Det blev som det blev när det inte blev som det skulle eller gjord bit passar..

3.    länk #33
    Senior medlem Medlem: Mar 2008
    Län: Stockholm

Ser att TS inte får mycket respons för den frågan!
    Jag betalar mina renoveringar med sparpengar.

4.    länk #34
    Senior medlem Medlem: Jan 2009

Utan att ha en aning men jag tror inte att man kan ha Stockholms län som ref.
    Om du byter ett kök som kostar 250.000 utan att blinka i Stockholm eller annan stor stad är väl ok, men att göra det i en 60-tals kåk tex i skogen utanför Bollnäs så tror jag inte banken tycker lika....
    Du missförstår mig.

Jag tror inte att banken värderar upp din villa särskilt mycket om du byter kök oavsett vart du bor.

Det jag citerade var att trådskaparen skrev att värderingen skulle stiga "kraftigt"

5.    länk #35
    Enk Projektets avatar

Ang TS fråga så försöker jag bygga så billigt och enkelt som möjligt, väldigt få vill betala mer pengar för märkes matrl om dom själva inte ska renovera.

6.    länk #36
    Enk Projektets avatar

Du missförstår mig.

Jag tror inte att banken värderar upp din villa särskilt mycket om du byter kök oavsett vart du bor.

Det jag citerade var att trådskaparen skrev att värderingen skulle stiga "kraftigt"
    Ok, mitt fel

7.    länk #37

Ang TS fråga så försöker jag bygga så billigt och enkelt som möjligt, väldigt få vill betala mer pengar för märkes matrl om dom själva inte ska renovera.
    Precis så tänker jag med

8.    länk #38

Förstår du mig nu?

Citerade lite luddigt.

9.    länk #39
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2009
    Län: Västra Götalands

Mycket bra med regler när vissa inte förstår sitt eget bästa och begränsar sin skuldsättning! Hur kan man sova lungt om natten med 100 % belåning?
    Det gör man om man har säkerhet på lånet genom annat.. bra inkomst o.s.v.. jag hade 100% belåning som start för 1år sen när jag köpte mitt hus. Hur ska man annars göra idag om man är ung och inte har nån form av start kapital?

Men jag tror med stor säkerhet att dom som fått 100% belåning av banken efter finans kris tiden har nog haft välskött ekonomi och god inkomst.

Så jag kommer fortsätta sova gott!

10.    länk #40
    Enk Projektets avatar

Förstår du mig nu?

Citerade lite luddigt.
    Japp, nu är det glasklart
    Kolla mitt första projekt så ser du vad man kan göra med enkla medel...

11.    länk #41
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2010
    Län: Västra Götaland

Betala med sparpengar

Jag betalar mina renoveringar med sparpengar.
    Tack för det inlägget! Jag kände mig som en ropandets röst i öknen.

12.    länk #42

Cash is king!

13.    länk #43
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2010
    Län: Västra Götaland

Hur ska man annars göra idag om man är ung och inte har nån form av start kapital?
    Svar: Vänta med köp tills man har råd. Dessutom är inte en anställning någon god säkerhet, ofta tvärtom.

14.    länk #44
    Senior medlem Medlem: Mar 2008

Lite näsvishet såhär på kvällskvisten, ber om ursäkt till alla som tar illa upp: http://www.youtube.com/watch?v=VL3KuaFvOSc

15.    länk #45
    cust3000s avatar
    Senior medlem Medlem: Jun 2009
    Ålder: 41
    Län: Östergötland

man måste ju veta hur stort köket är för att veta att 100k är lite.
    har som sagt räknat med 100k för byte av kök inkl vitvaror och installation av vattenburen golvvärme på 50kvm.
    Lycka till, posta gärna hur det gick!
    Skickat från min bongotrumma

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42