Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)

Visa resultat för omröstning: Småhusägare: Hur hög bruttoinkomst har Ni tillsammans? Uppgifter är anonyma.

Antal röster
1869. Logga in för att rösta
  • 0 - 9999

6 0.32%
  • 10000 - 19999

24 1.28%
  • 20000 - 29999

117 6.26%
  • 30000 - 39999

181 9.68%
  • 40000 - 49999

332 17.76%
  • 50000 - 59999

405 21.67%
  • 60000 - 69999

305 16.32%
  • 70000 - 84999

270 14.45%
  • 85000 - 99999

113 6.05%
  • Över 100000

116 6.21%
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #91
    klaskarlssons avatar
    Forumgud Medlem: Sep 2006
    Län: Stockholm

Mja jag vet inte riktigt vad man skulle göra med så mycket slantar?
    Jag tar väl ut en 4-8k i månaden i "lön" och har aldrig upplevt att det går åt även om jag i mitt tycke lever ett helt ok liv.
    Åker man sedan på en resa eller så så brukar det ju gå med vinst i slutänden
    Men ok då har jag iof inga privata huslån eller lyxbilar mm så det påverkar ju men ärligt talat skulle jag nog inte vilja ha över 100k i lön för då skulle man troligtvis känna sig tvungen att jobba 24/7 och min frihet är värd mer än 100k
    Göra av med pengar är väl aldrig svårt ?
    För 100k/mån så skulle man kunna bygga sig ett juste hus i ett läge man väljer själv om inte annat.
    Sen kan man ju alltid fördela överskottet på bra saker - varför inte engagera sig i ngn välgörenhet tex ?

Och näe - jag skulle inte heller vilja jobba hur mkt som helst - men för 100k/mån så kan man ju gå ned på 80% och ändå få 80k/mån !

/K

2.    länk #92
    Senior medlem Medlem: Jan 2007

Hahaha jo men då tar jag hellre en bra klumpsumma från ngn affär och bygger mitt hus och sedan har en låg lön med mycket frihet.
    En gång i tiden arbetade jag på banverket som områdesansvarig och hade lön över 100k men då blev det också en j-vla massa jobb och krismöten mm så det blev nästan 24/7 även om man inte i praktiken var på plats hela tiden.
    Ngn tjänst man får 100k och jobbar 40timmar i veckan har jag nog aldrig hört talas om än men dyker det upp an jag kke vara intresserad

Göra av med pengar är väl aldrig svårt ?
    För 100k/mån så skulle man kunna bygga sig ett juste hus i ett läge man väljer själv om inte annat.
    Sen kan man ju alltid fördela överskottet på bra saker - varför inte engagera sig i ngn välgörenhet tex ?

Och näe - jag skulle inte heller vilja jobba hur mkt som helst - men för 100k/mån så kan man ju gå ned på 80% och ändå få 80k/mån !

/K

3.    länk #93
    Medlem: Oct 2007
    Län: Västra Götalands
    Inloggad
    Ursäkta. Men ni som har över 100000 i mån. Vad jobbar ni med? Det är anonymt så...
    Hur menar du att man skulle kunna svara på den frågan anonymt?

4.    länk #94
    Medlem: Oct 2007
    Län: Västra Götalands
    Inloggad
    Mja jag vet inte riktigt vad man skulle göra med så mycket slantar?
    Man skaffar sig en rejäl buffert!

5.    länk #95
    Gudfader Medlem: Feb 2007
    Län: Skåne, Sjöbo
    Inloggad
    Hur menar du att man skulle kunna svara på den frågan anonymt?
    Jaha. Nu hänger jag med. En del känner varandra. För komma på en omröstning till.
    Men inte just nu.
    Jag är en HAN.
    Dubbelkolla alla mina tips. Jag kan ha fel.

6.    länk #96
    Inloggad
    Man skaffar sig en rejäl buffert!
    Och sen dör man och barnen bränner bort rubbet på några veckor!
    Jag är en HAN.

7.    länk #97
    Fullvärdig medlem Medlem: Dec 2009
    Län: Götteborg

Jag skulle nog inte kunna sova på nätterna om jag hade under 100' på kontot som buffert. Att behöva tvingas lämna boendet pga. en oförutsedd utgift känns lite som att gräva sin egna grav innan man satte sig i hus-skulds träsket. Självklart finns det ju dom som genom arbetslöshet och oförutsedda utgifter inte har detta, men innan detta hände som borde man haft det, tycker jag och säkert många med mig!

8.    länk #98
    Inloggad
    Jag skulle nog inte kunna sova på nätterna om jag hade under 100' på kontot som buffert. Att behöva tvingas lämna boendet pga. en oförutsedd utgift känns lite som att gräva sin egna grav innan man satte sig i hus-skulds träsket. Självklart finns det ju dom som genom arbetslöshet och oförutsedda utgifter inte har detta, men innan detta hände som borde man haft det, tycker jag och säkert många med mig!
    Valium ?
    Jag är en HAN.

9.    länk #99
    Fullvärdig medlem Medlem: Jul 2009
    Län: södra sverige

Ett förslag på en ny omröstning med två frågor är dels hur mycket man tjänar i månaden i hushållet (brutto) samt hur stora bolån man har.

Det skulle vara intressant att se fördelningen av de svaren. Eventuellt även kombinerat med vilket län man bor i.

10.    länk #100
    Inloggad
    Ett förslag på en ny omröstning med två frågor är dels hur mycket man tjänar i månaden i hushållet (brutto) samt hur stora bolån man har.

Det skulle vara intressant att se fördelningen av de svaren. Eventuellt även kombinerat med vilket län man bor i.
    varför inte? Vem som helst kan starta en omröstning. Gör det! Jag kommer att rösta!
    Jag är en HAN.

11.    länk #101
    Fullvärdig medlem Medlem: Jul 2009
    Län: södra sverige

varför inte? Vem som helst kan starta en omröstning. Gör det! Jag kommer att rösta!
    Okej, jag trodde bara det var forumvärdar och moderatorer som kunde göra det. Var finns det info om hur man startar en omröstning?

12.    länk #102
    Inloggad
    Okej, jag trodde bara det var forumvärdar och moderatorer som kunde göra det. Var finns det info om hur man startar en omröstning?
    Info? Vet ej. Men när du startar "Nytt ämne" går du neråt på sidan och hittar info om du vill skapa omröstning och antalet alternativ. Sen ordnar det sig.
    Jag är en HAN.

13.    länk #103
    mickeaross avatar
    Junior medlem Medlem: Aug 2010
    Län: Stockholm, (bygger på Gotland)

Kurvan ser normalfördelad ut.

Husägare är alltså inte representativa för hela svenska populationen. Och det trodde man väl inte heller. Men jag trodde nog inte att den skulle vara normalfördelad. Det borde vara en "svans" uppåt även i husägarpopulationen. Men det är klart de allra rikaste lirarna hittar man nog inte på byggahus.se.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42