Vi sitter i samma sits som många andra; bygga ut inom ett par år eller flytta.
Vi bor idag i ett 96kvm sten hus från 1940 (färdigstäldes 1946) och trivs, som fisken i vattnet, i området. MEN, huset är lite litet då barn växer å ev en till liten knodd ska skapas inom ett par år.
Jag har skissat upp en bild på hur huset skall se ut i framtiden utvändigt å även plitat ner planritningar. Detta slutade med byggyta på runt 50-60kvm och ca 45kvm boyta på nedervåning fördelat på 16kvm badrum/tvättstuga och 29kvm vardagsrum, övervåningen ska innehålla två sovrum och en liten hall, där boytan blir ca 35kvm.
Tänkte samtidigt flytta köket i gamla delen och flytta ingången till huset och lite smått. All el och vvs är nytt (ca10år gammalt) i befintliga huset.
Det invändiga hade vi tänkt göra själv, förutom badrumet.
Materialet? Ja ni. Utvändigt: Leca pratas det mycket om, och det verkar vara lätt jobbat å. Sedan puts på det.
Räknade i snabba slängar ca 800kkr för utbyggnaden.
Bor i en liten by/stad där husen på 170kvm ligger runt 1,5 mille och uppåt, beroende på skick, uppvärmning m.m m.m.
Frågan lyder om jag tagit i underdrift lr överdrift när det gäller priset och om det då är värt att bygga ut lr flytta. Huset går alltid att ändra på, dock inte läget.
Kanske har glömt berätta någe, men hojta till så uppdaterar jag.
Tackeli tack för alla framtida svar och ris å ros å allt som tillkommer =O)