Byggahus.se
Hallå där. Jag ska bygga villa värnamo men har bara sett ritningar på huset. Finns det någon som har riktiga bilder? Tack på förhand:rolleyes:
 
tollartjejen skrev:
Har nu själv äntligen fått mitt hus igår och tog mängder av bilder. Den som är intresserad kan gå in på länken nedan och kolla in bilderna! Flerbilder kommer att komma.
[länk]
[länk]
Hmmm.... såg på en av bilderna att några kökslådor "åkt ut". Sliter inte det rätt rejält på lådfästena osv? de borde egentligen tejpas fast el likn... :S
 
Vårt hus är klart v.47 med slutbes. på fredagen. Jo, jag såg oxå att lådorna åkt ut och blev lite fundersam, hade givetvis önskat att de hade varit fasttejpade. Tittade på det när jag var inne i huset och kunde inte känna eller se något så jag hoppas att det kommer hålla.. Kram Liza
 
Hej!
Kul att se dina bilder. VåranVärnamo, kommer i januari. Undrar om inte huset var färdigtapetserat när det kom? Vi har hört att tapeterna ska sitta på väggen och att det därför är väldigt viktigt att det inte regnar när huset kommer.
Vart bygger ni egentligen?
/Olle
 
När vårt hus levererades den 11 okt 07 så satt redan tapeterna på plats... Tollartjejen: Undrade lite ska ni ha tapeter allar har ni valt bort dessa???
 
Hej! Vårt hus skulle varit tapetserat när det kom, men de hade ej hunnit det så målar`n kommer på måndag och börjar tapetsera. Vårt hus ligger i Lysekil.
 
Hej!

Här är några bilder på vårt villa värnamo som dom skickade från fabriken (där det byggs just nu):

//Simon
 
  • DSC00038.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00039.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00043.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Vad glad jag blir när jag hittar bilder på Värnamo. Vårt kommer i sommar och vi har bara sett ett utifrån. Ziboman - har ni standardfärg på fasaden? Är det även standardluckan i köket?
 
vort Värnamo




hus-1.jpg

hus2-1.jpg

bad.jpg

kkken1.jpg

Har lite fler, men dom ligger på den andra dator.
 
Heidi, är det en tapet ni har i köket på de sista bilderna? Ursnygg!!!!
 
TACK :)
Japp, det är tapet... vilja ha en vägg i gamla facad sten, men det gick inte at få tag i. Men denne lösning är vi JA¨TTE nöjda med ;) är glad för att inte fick tag i sten :)

I hallen har vi denna tapet
entre.jpg

Det var nyss uppsat, så där fattes listar
 
Vi valde egen fasadfärg: S8000-N för lockläckt och 0502Y för liggande panel, foder, knutar o.dyl. 0502Y är nog dock standard enl. smålandsvillan om jag inte minns fel.

Köksluckorna är Aspekt med handtagen TH43 och TH63 (enl. myresjököks katalog). Valdo dom framför standardluckorna då jag tror dom håller bättre och dessutom är snyggare.

Huset kommer på Fredag, så jag får väl försöka lägga ut några bilder här senare.

//Simon

/Simon
 
Heidi ,- Får man fråga vad tapeten i köket heter och vilket företag som gjort den? Har själv tänkt på stenbeklädd vägg men har lika svårt som dig att hitta rätt ;o) Tycker att det blev jättesnyggt!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.