Posta svar
Nytt ämne
22:51 Får jag kallras med värmepump?

Ämnesverktyg
2010-02-08, 20:22
Citera |  #1

Nykomling

Aktiv: sep 2009
Län: Stockholm
Hur formulera krav på montering i torra väderförhållanden?

Hej,
vi har huvudbry angående hur vi ska formulera krav på montering av vårt beställda prefab-hus i torra väderförhållanden. Vi har tagit fasta på den här artikeln:
http://www.byggahus.se/artiklar/skyd...et-fran-ovader
Första försöket var "Montering får ej ske i regn", vilket skrevs in som villkor i avropet. Nu studsade avropet tillbaka på grund av detta. De kunde inte godkänna formuleringen eftersom de normalt monterar i lätt regn...

Någon som fått igenom liknande krav och hur har ni då formulerat er?
annons
2010-02-08, 21:41
Citera |  #2

Junior medlem

Aktiv: apr 2008
Län: Jönköping
Obildad skrev:
Hej,
vi har huvudbry angående hur vi ska formulera krav på montering av vårt beställda prefab-hus i torra väderförhållanden. Vi har tagit fasta på den här artikeln:
http://www.byggahus.se/artiklar/skyd...et-fran-ovader
Första försöket var "Montering får ej ske i regn", vilket skrevs in som villkor i avropet. Nu studsade avropet tillbaka på grund av detta. De kunde inte godkänna formuleringen eftersom de normalt monterar i lätt regn...

Någon som fått igenom liknande krav och hur har ni då formulerat er?
Jag fick bara en tanke och det är om ni skriver in att huset får monteras i "lätt regn" men den som bestämmer om regnet är lätt eller om det regnar lite för mycket bestäms av din KA.

Kanske fungerar så länge du litar fullt ut på din KA
Posta svar
Nytt ämne
22:51 Får jag kallras med värmepump?

Antal aktiva användare som läser denna tråd: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg

Liknande ämnen
Ämne Skapades av Forum Svar Senaste inlägg
JFB-krav? Patrik_Hed El 5 2010-01-04 22:08
Måla brädor som inte är helt torra? abel48 Färg, måla & tapetsera 5 2009-08-05 08:45
Hur ska man formulera ett brev ang. bygglov av plank ... roughneck Bygglov 3 2009-06-17 22:54
Hur formulera att jag vill hålla inne med betalning? Snigel81 Juridik 8 2007-12-11 23:01
Formulera kontrakt med hantverkare? Jesca_j Referenser hantverkare & entreprenörer 6 2004-07-05 12:32

Dela med andra
annons
LÄS OCKSÅ
annons

Till huset