Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #46
    Junior medlem Medlem: Jul 2007
    Län: gävleborg

Nya bilder

Nu har ja satt i rvc rutor i fönstren.

2.    länk #47
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2005

Sjukt snyggt!

3.    länk #48
    Nykomling Medlem: Feb 2010
    Län: Skåne

Hur hanteras vattnet på vintern?

4.    länk #49
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2006
    Län: Sthlm

Hej,

Det var ett riktigt häftigt bygge. Jag funderar på att bygga in min ovanmarkpool i trädäck i år. Kanske ska jag planera för ett tak á-lá poolvärmaren.

Vore väldigt tacksam om poolvärmaren vill dela med sig av konstruktion och lite bilder.

Tack på förhand!

Mvh Håkan
    www.walltorp.net

5.    länk #50
    Nykomling Medlem: Sep 2007
    Län: Sthlm

Detta är ju riktigt roligt. Undra om inte jag ska lägga ner mina ideèr om "riktig" pool och ge mig på att härma "poolvärmarens" klockrena idè.

6.    länk #51
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2009
    Län: Västernorrland

För att få optimal värme i poolen så kan man lägga till en sådan här styrenhet av pumpen. http://www.angelfire.com/la/caprioli/solvarme.html
    En givare i vattnet och ett givare där man har slang/mattan/solpanelen.
    Pumpen går bara då det är varmare vid den ovan givaren är den som är i vattnet och man kyler inte ner vattnet när solen går i moln eller liknande.
    MoreOrLess

7.    länk #52

I sommar får jag bada utan tak. Snö helvetet blev för tungt,hela skiten rasade. Vet inte om poolen klarat sej. Just nu är det bara en snöhög.
    Får vänta tills det tinat så får jag se hur mycket som gått sönder.

8.    länk #53

så här ser det ut nu

9.    länk #54
    Banned Medlem: May 2006
    Län: Kalmar

Ja säg den lycka som varar länge....

10.    länk #55
    Nykomling Medlem: Mar 2010
    Län: norrbotten

Vi har gjort ett liknande pollbygge,där vi fått njuta många timmar. Den är vedeldad. Poolduken beställde vi i det mått vi ville. stommen, och poolhuset har vi byggt själva,med hjälp av gamla fönster. där odlar vi även tomater,gurka och vindruvor,med självbevattning. bildspel och bilder hittar du på min blogg.
    http://verran1.blogspot

11.    länk #56

Kalas häftigt. har du mera bilder på poolen och poolhuset, jag måste ju bygga ett nytt nu, så lite ideér skulle sitta fint

12.    länk #57
    Nykomling Medlem: Oct 2009
    Län: Halland

Riktigt bra tråd! Ska försöka mig på nåt liknande denna sommaren!
    Gäller att placera den så nära garaget som möjligt då..

Dränerade du runt poolen?

Någon som har nåt eldning uppvärmningsförslag utöver ledningar under taket?
    Ska bara användas några enstaka kvällar/nätter så man kan få ganska varmt även nattetid.

Mvh
    Senast redigerad av vessey 2010-03-24 21:23

13.    länk #58

Har nu köpt en ÅTTA från JF-fritid. Ska byta ut den gamla som pajade i snöraset. Väntar bar på att snön ska smälta bort så jag kan börja med prjektet

14.    länk #59
    Nykomling Medlem: Jan 2006

Hur går det med åtweruppbyggnade av poolen? man är ju lite nyfiken nu när sommaren äntligen behagat visa sig.

15.    länk #60

Jo det går bra kolla i tråden ny pool

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 3 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 3 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42