31 947 läst ·
5 svar
32k läst
5 svar
Uppblåsbar pool, vad under?
Vad lägger man lämpligen under sin nyinköpta uppblåsbara plastpool för att den inte som grannens gjorde förra året luktar guuiööööörk (ruttet gräs) över hela kvarteret när man tömmer den till hösten. Grannens gick ej heller att få ren under.
Frigolit?
Byggplast?
Presenning?
Kombination av ovanstående?
Vill ej gräva bort o lägga grus under!
MVH
Frigolit?
Byggplast?
Presenning?
Kombination av ovanstående?
Vill ej gräva bort o lägga grus under!
MVH
Första året hade vi bråttom att få upp poolen och satte den direkt på gräset vilket resulterade i att när vi skulle försöka göra den ren på hösten så var det som gödsel som inte gick bort. (luktade i garaget sen i flera månader)
Andra året med pool tejpade vi i hop byggfrigolit och skar till en cirkel. Det var bra förutom när vattnet kom i så kände man skarvarna. Kanten som blev runtom blev också itu trampad med tiden.
I år köpte vi en ny pool och den var 60 cm större i omkrets så vi kunde inte använda frigoliten. Det blev istället grön presenning som vi sedan kan slänga för den luktar äckligt. Än så länge verkar detta bra.
Tilläggas kan också att jag tror att vi fick upp tempen något året med frigoliten eftersom den stod emot markkylan på natten.
Nu finns bara ett problem kvar och det är den där frigoliten som fortfarande tar upp halva garaget. :-/ :-/
Andra året med pool tejpade vi i hop byggfrigolit och skar till en cirkel. Det var bra förutom när vattnet kom i så kände man skarvarna. Kanten som blev runtom blev också itu trampad med tiden.
I år köpte vi en ny pool och den var 60 cm större i omkrets så vi kunde inte använda frigoliten. Det blev istället grön presenning som vi sedan kan slänga för den luktar äckligt. Än så länge verkar detta bra.
Tilläggas kan också att jag tror att vi fick upp tempen något året med frigoliten eftersom den stod emot markkylan på natten.
Nu finns bara ett problem kvar och det är den där frigoliten som fortfarande tar upp halva garaget. :-/ :-/
gräv bort gräset under poolen och lägg sand under poolen. garanterat doftfritt.
Allvetare
· Härifrån
· 789 inlägg
En kompis har trätrall under -kanon enligt honom.
hej
vi har ställt våran pool (dim 4.5m) på en grusplan
underst la jag en bit markduk som vi hade över efter markarbeten, sen la jag en presenning på det och därfter poolen
det känns plant och bra i botten på poolen och verkar fungera bra
att ställa pool på gräs är aldrig bra
vare sig för pool eller gräsmattan
vi har ställt våran pool (dim 4.5m) på en grusplan
underst la jag en bit markduk som vi hade över efter markarbeten, sen la jag en presenning på det och därfter poolen
det känns plant och bra i botten på poolen och verkar fungera bra
att ställa pool på gräs är aldrig bra
vare sig för pool eller gräsmattan
Klicka här för att svara