Hej alla glada!!
Fick en vedeldad badtunna av släkt och vänner i 40 års present (eller snarare pengar till en) Har sneglat på en sådan i flera år, men tyckt att jag haft andra hål att stoppa pengarna i. Nu blev drömmen sann och valet föll på en av Sandströms glasfibertunnor för inbyggnad. Tycker att de känns robusta och jag ville ha en som kan vara lätt att göra ren. Därav föll valet på glasfiber.
Har sett många diskussioner på forumet kring badtunnor, men jag har inte sett något om dränering. Hur ska jag göra?
Hade initialt tänkt att gräva ner en rejäl stenkista för att kunna tömma helt, men har svängt lite till att bara göra en liten för att kunna reglera vattennivån och/eller tömma ut småmängder när jag t.ex gjort rent den. Hade också tänkt att använda mig av en dränkbar pump för att tömma stora volymer. Tacksam för svar, tankar och idéer kring detta...
Trevlig helg/Oscar

Vi har inte det problemet utan släpper vattnet ut i naturen, tomten är stor och sluttande och träden bredvid blir glada för bevattningen. Hade jag bott på en mindre villatomt hade jag nog byggt en stenkista om marken var lerig och inte sög åt sig vattnet, men är det sand så borde det väl inte vara några problem? Sen tömmer du ju tunnan en kanske två gånger om året, det vattnet borde inte kunna skada någonting då tycker jag.
Men jag kan inte mer än dig om detta tyvärr

Kör reningsverk bara?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.