Hej!
Har nu kommit på att den vanliga "U-trappan" som jag kopierat från andra ritningar och ritat in i vår planlösning ju är rätt tråkig! Den är förstås bra om man har ont om plats, den är yteffektiv. Men vi skulle nog kunna få plats med en annan, lite rakare trappa. En dröm är ett "hål" mitt i golvet, med räcke runt om.  8-)

Vad har ni andra för trappor? Finns det bilder kanske? Jag skulle vilja ha lite inspiration, snälla! För- och nackdelar?

Tack på förhand!  :)

Jag sitter också och funderar på vilken trappa vi ska ha. Vi är dock bestämda över själva grundformen - det ska vara en u-trappa med vilplan. Jag har bott med massa olika sorters trappor och tycker att detta är den som känns mest trivsam, barnvänlig och också pensionärsvänlig. För barnen är det bra att stegen är helt raka och lika breda överallt och att de inte faller så långt ifall de faller från toppen av trappan, och för en del äldre kan det också kännas skönt.

Det går förstås med en helt rak trappa också och även där blir ju stegen raka. Oavsett vad ni väljer så tycker jag dessa verkar göra snygga trappor, både i U och raka: http://www.snickarlaget.se/

Jag har beställt katalog därifrån men inte fått än och har ingen koll på deras priser än. Vi är dock i början av trapp-letandet så det finns säkert massa bra tillverkare som jag inte har någon koll på.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.