Skriv svar Nytt ämne
Läst 2 063 gånger · 1 svar · 2 bevakar · 0 gillar
  1. 2012-06-29 10:38
    Svara | #1

Nykomling Medlem: sep 2005
    32 inlägg

Garderob i Snetak

Hej, behöver lite tips och ideer här nu.

I vårt sovrum har vi en ganska stor garderob, tyvärr är det ständigt kaos där inne för vi har liksom ingen vettig lösning.

Det vi snackar om är ett utrymme som är 2,35m x 2,20m. Det är 2meters takhöjd i dörren, ungefär 80-90cm in är det 1,75 och sen 0,90m i höjd längst in.

Vill ha tips om hur vi får till en vettig lösning där inne, för just nu är det väskor,julpynt och kläder i en stor röra.

vi har inget jättebehov av hennes sida och hans sida, utan behovet är att hitta en smart lösning!!..
    Jag har ungefär en mylijard skjortor och min fru likaså, så det är "hängade" kläder som det bör vara focus på. Men också hyllor för tröjor osv.

2. 2012-06-29 12:51
    Svara | #2

Nykomling Medlem: jun 2012
    Uppland
    1 inlägg

Hej!
    Jag sitter i samma sits som du. Vi har ingen ordning alls idag, och skulle verkligen behöva tips och idéer för att styra upp det. Vårt garderobsrum sträcker sig sig höger sett från dörröppningen.

Idag sitter det en klädstång i huvudhöjd direkt till vänster om dörröppningen där det mest hänger långa klänningar. stången hänger på undersidan av en hylla. Under snedtaket sitter en lång stång som sträcker sig från gavel till gavel, där det hänger skjortor, kostymer osv. Till höger om dörröppningen där vi har full takhöjd har vi 2½ Elfa-staplar med trådbackar för sånt som inte hänger.

En tanke vi haft är att separera de två hela Elfa-staplarna, fimpa den halva stapeln, och peta in två klädstänger på olika höjd mellan de höga staplarna för att hänga kortare plagg (mina på översta stången, frugans på den undre), samt en skohylla för finskor längst ner mot golvet. Sedan tänkte vi nog kapa den långa stången under snedtaket vid mitten och sätta in en eller två låga byråer för småplock och annat där det inte längre finns någon stång.

Vi är inte helt nöjda med detta, det känns fantasilöst och kan säkert bli mycket bättre. Därför är jag mycket intresserad av andra har gjort

Läs mer

1. Att bygga garderob i snetak.
    av morisson i forum Byggmaterial & byggteknik
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-10-31, 12:28
  2. Väggreglar vid snetak
    av Petethebuilder i forum Byggmaterial & byggteknik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-31, 19:36
  3. snetak
    av D09 i forum Badrum
    Svar: 1