Där har du fel ;)

Bästa låten är ju Somebody med Depeche Mode. Den texten slår säger allt!

Tur att smaken är som baken, annars skulle inte så många artister kunna unna sig sån lyx. :)

Har varit en stående fråga i olika sammanhang under större delen av ens liv.. Frekvent förekommande har bland annat följande varit; "Life on Mars"/Bowie, "Stairway to heaven"/Led Zeppelin, "Bohemian rhapsody"/Queen, "Across the universe"/Beatles.

Men det kanske säger mer om mig och mina dassiga polare än om vad som är att betrakta som god smak?:o :)

Queen var mina idoler som barn, sen dalade intresset något. Först på senare tid så inser jag att sådana låtar, skrivs inte idag. Oavsett om det är Queen, Johnny Cash, Beatles osv, osv. Nä skämmes tamefan på alla radiostationer som matar oss med ren skit dagarna i enda.
Lite cred till p3 dock. Som spelar lite annurlunda musik, men för mycket hiphop enligt mig.

Varför dyker aldrig "De sista ljuva åren" upp i sådana här sammanhang??? :) :) :)

En som aldrig frågat förr...
/Ronnie

Fel, fel, fel...

Nope, det är inte Springsteen, Cash, depeche Mode eller någon annan av de ordinarie ikonerna som gjort "bästa låten"!

Den bästa låten är inte bara en, utan flera – som hör ihop. Det är ett verk! Lägg 3.10 minuter av ditt liv och lyssna till detta (som bara är ett kort smakprov), kanske håller du inte med mig men då får du skylla dig själv. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=swkT07TP-mo

För tydlighetens skull vill jag påpeka att det finns kolossalt mycket fantastisk musik (klassiskt, jazz, pop, rock, soul, synt, reggae med mycket mera) och jag gillar det mesta som är ärligt gjort och inte genomkommersiellt – men detta är vad jag kommer tillbka till hela tiden.

Enjoy!
Ronnie

Mmm. Mycket bra stycke historia. Gillar en av kommentarerna på YouTube, -"I prefer fuckin ricky martin than this."

Måste säga – ärligt – I would prefer to be f***ed by Ricky Martin! And that's no joke...

Aj!
/Ronnie

Hehe. Man kan ju se kommentaren på det sättet också.

Tåkigt med vårta på kinden. ascoolt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.