3 192 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Inget email?
Jag läste ett inlägg från en medlem angående fläktar, insåg att personen kanske kunde vara intresserad av en extern fläkt jag ska sälja och skickade ett PM. Många dagar senare har han fortfarande inte varit inne på Bygga hus och sett det. OM medlemmen haft email hade jag mailat honom istället för att bara lämna ett litet tyst personligt meddelande som han/hon ser (alltför?) sent.
Men orsaken till detta klagande inlägg var nu inte bara detta (alltså att klaga) utan eftersom jag hyser förhoppningen att någon kan stilla min nyfikenhet:
- Varför nobbar man mailfunktionen på Bygga hus???
Men orsaken till detta klagande inlägg var nu inte bara detta (alltså att klaga) utan eftersom jag hyser förhoppningen att någon kan stilla min nyfikenhet:
- Varför nobbar man mailfunktionen på Bygga hus???
Merparten har nog bara en mailadress och kanske med sitt namn, då finns det anledning att inte sprida den på alla platser man besöker. Det fanns en ganska omfattande artikel om det iförra veckan i en av våra "IT/datortidningar".
Sedan är detta med spam också en orsak: Du skrev här Aniska att någon hade frågor om en fläkt och att du ville skicka erbjudande om att köpa en fläkt. Om personen inte uttryckligt bett om det så är det spam, dock bara till en person, och i ditt fall ganska oskyldigt om det gäller försäljning mellan privatpersoner.
För att kunna undvika det för telefonförsäljning finns Nixtelefon, där det tidigare enda sättet att undvika det var hemligt telefonnummer.
Jag har flera mailadresser och lämnar endast ut dem vid behov. Till min "privata" maillåda kommer det aldrig några oönskade mail.
Sedan är detta med spam också en orsak: Du skrev här Aniska att någon hade frågor om en fläkt och att du ville skicka erbjudande om att köpa en fläkt. Om personen inte uttryckligt bett om det så är det spam, dock bara till en person, och i ditt fall ganska oskyldigt om det gäller försäljning mellan privatpersoner.
För att kunna undvika det för telefonförsäljning finns Nixtelefon, där det tidigare enda sättet att undvika det var hemligt telefonnummer.
Jag har flera mailadresser och lämnar endast ut dem vid behov. Till min "privata" maillåda kommer det aldrig några oönskade mail.
Klicka här för att svara