Det blev något knöligt, sätet bak i bilen (vanen) när en hel jätteburk med fogskum tömdes där. Hade varit på byggshopen och tog med mig ett par burkar fogskum (bra att ha), den ena hade rullat under sätet, och när jag någon månad senare håvade in ett antal cementsäckar i bilen, har dessa trydligen träffat avtryckaren på fogskummet, som tömdes helt på sitt innehåll under sätet!
Hur jag skall få bort det, vet jag inte, men tur att det inte finns elsäte där.
IMG_0466.jpg

Mikael_L
DeWalt-dragaren måste du försöka skära loss innan du säljer bilen, för annars får så dåligt betalt för bilen ... ! :D
;)

Vad är det man löser fogskum med? Är det inte aceton?
Det är inte så kul isåfall, både pga av lukten + uppluckringen av de stackars hjärncellerna samt att aceton kanske även förstör din klädsel.

Tråkigt. Shit happens ....

Här hemma har jag varit nära en liknande katastrof. Vår tvååriga dotter har lyckats rycka säkerhetssprinten på vår pulversläckare. Men jag har lyckligtvis upptäckt det innan hon har upptäckt hur man trycker ner knappen! :cool:

P
Fogskummet får du väl bara ta och skära loss. Risken är väl att du får raka mattan och klädseln på sätet också så att det ser likadant ut överallt sen...

Hemmakatten
Fast den där dynan ser väl ut som om den skulle må bra av en hel omklädsel...

Faidros skrev:
Saturnus, du skulle ju sluta med fogskum.:)

[länk]
men... det här var ytteligare en sådan jag inte klarade av. Jag håller fortfarande fast vid att fogskum är inget bra. Det fäste dåligt på skruvdragaren= lätt att pillra av. Men "klumpen" under sätet blir det problem med, jo det får bli med kniv. Något höjt värde på bilen räknar jag inte med, med den nya stoppningen:D, den är 20 i år, och har varit min vän, aldrig strejkat eller svikit mig, men den har ju druckit en del.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.