5 436 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
Faxtjänst
Finns det någon faxtjänst som man kan använda sig av för att ta emot ett fax och sen få det mailat till sig?
Använde mig av en sådan för många år sen och det funkade förträffligt, men de försvann.
Använde mig av en sådan för många år sen och det funkade förträffligt, men de försvann.
Jag har ett mobilabonnemang med tillhörande faxnummer och där faxet hamnar i en maillåda tillhörande abonnemanget, från vilken jag vidaresänder till min vanliga maillåda. Samma gäller mobilsvarsmeddelanden som också hamnar i maillådan.
Men det är ett företagsabonnemang och det är inte mera än 2-3 fax per år som kommer den vägen nu mera, men det fungerar utan problem.
Men det är ett företagsabonnemang och det är inte mera än 2-3 fax per år som kommer den vägen nu mera, men det fungerar utan problem.
Okej, är bara ute efter att kunna ta emot ett enda fax, så någon sådan tjänst är lite overkill.
Har inte windows fax program: http://support.microsoft.com/kb/306662/
eller kanske: http://www.rkssoftware.com/mightyfax/overview.html
där kan du ladda ner och prova i 30-dagar..
Jag har använt liknande program tidigare, men inte något av dessa.
/abbe
eller kanske: http://www.rkssoftware.com/mightyfax/overview.html
där kan du ladda ner och prova i 30-dagar..
Jag har använt liknande program tidigare, men inte något av dessa.
/abbe
Är det bara ett fax, det framgick inte tydligt!! Känner du ingen som har en fax eller att det finns på en arbetsplats som man kan skicka till eller varför inte lägga dokumentet i ett vanligt kuvert. Fråga på ett närliggande hotell om du skulle kunna få ta emot ett fax.
För ett fax behöver man väl inte krångla till det med att ta den via PCn?
För ett fax behöver man väl inte krångla till det med att ta den via PCn?
Kan man tåla att faxnummret går till Kalifornien så har www.j2.com en gratistjänst.
Man får leta lite för dom vill helst sälja sin betaltjänst. Båda fungera i alla händelser utmärkt och man kan få inkommande fax i valfritt format, exvis pdf. Man kan även skicka fax från deras hemsida för 20 cent/sida.
Man får leta lite för dom vill helst sälja sin betaltjänst. Båda fungera i alla händelser utmärkt och man kan få inkommande fax i valfritt format, exvis pdf. Man kan även skicka fax från deras hemsida för 20 cent/sida.
Klicka här för att svara