Vi är långt ifrån klara med bygget, men än så länge har vi inte behövt anstränga oss över hövan. Bygglovspapperen behövde vi bara skriva under och skicka vidare till kommunen. Anslutning till VA beställdes av husfirman. Grundmakaren ringde och sa att han behövde byggström ett visst datum så då beställde vi det. Samma sak med kabelutsättning för el och tele. Skräp åker jag och slänger varje helg för att spara in på kostnaden för en container.
De flesta grannarna har vi hälsat på, men mest för att presentera oss och förvarna om bygget.
Jag besöker huset nästan varje dag där jag småpratar med snickarna, fotar och är i vägen så där i största allmänhet. Är det något firman undrar över så ringer de från kontoret, det har hittills bara varit smådetaljer.
Det är bra att besöka byggplatsen så ofta som möjligt, då ser du om nåt är fel (även om du inte kan nåt om husbygge). Har du ingen kamera så skaffa en, gärna en bra digital och fota så mycket du kan. Jag har hittills tagit närmare 1200 bilder. Det blir minnen för livet och kan vara till hjälp vid besiktningen eller om det blir fel senare.