Hmm...börjar bli lite "rädd" då min KA har blivit utsedd av min husleverantör. Det vill säga det är inte någon som jag själv har kontaktat utan säljaren förmedlade kontakten.

Husbygget har ju redan dragit igång, stommen restes förra veckan... ska jag anlita en till / byta ut den befintliga eller bara köra vidare ? ???

Min KA verkar vettig, träffade honom i samband med byggsamrådet med kommunen. Men litar jag för mycket på folk ?

Börjar bli lite nojjig ?...... :-/

Puh... skönt, då taggar jag ner.
:)

Är KAn proffsig så ska det inte spela någon roll vem som utsett honom men det är bättre med en oberoende KA som man själv valt. Han kan ju vara bästa polare med husleverantören...

Jag skulle nog inte ha accepterat denna lösning. Som GF säger kan KAn vara polare med byggarna, inte så bra, han kan godkänna egentligen vad som helst.

Är du inte kunnig i byggfrågor skulle vara bättre att ha en KA på "din" sida. Nu är det frågan om du kan byta mitt i bygget eller om du tar den extra kostnad att ha en oberoende också ???

Är inte KA'n egentligen endast ansvarig för att gällande normer följs? Dvs själva kvalitéen på jobbet skall ej bedömas av KA. KA tar självmant på sig rollen som kvalitetskontrollant men det är inte det han är anställd för.

Har jag rätt eller fel?

Exakt, man vet inte hur mycket "i knät" som KA:n sitter hos säljaren. Hu, jag har ingen aning om hur jag ska göra. ???

Får väl be till högre makter och bara helt enkelt lita på folk.... ::)

Får väl göra så, hellre för många blider än för få.

Får väl gå runt med videokameran som en tok också. Ska det dokumenteras så ska det... ;)

xrister skrev:
Får väl göra så, hellre för många blider än för få.

Får väl gå runt med videokameran som en tok också. Ska det dokumenteras så ska det...  ;)
Det är riktigt. Jag har tagit bortemot 1000 bilder på vårt bygge... Sen ska du förstås lägga ut bilderna på nätet för våran beskådning. Det finns många här på forumet som kan leka KA och hjälpa dig att ha koll på bygget.

;D

Har börjat snickra ihop en hemsida... borde väl få klart den snart. Hoppas jag... :)

Lägg den på hemsidesträngen så att vi kan följa ditt bygge!

japp, det kommer jag att göra.
8)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.