2 696 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Hur ofta??
Hur ofta åker ni ut till era byggen och pratar med snickare m m?
Vi har bara varit där och träffat snickaren en gång sedan huset kom för 5 veckor sedan (och då fjäskade vi in oss med smörgåstårta dessutom!!). Vi jobbar båda 4 mil därifrån så det är inte direkt att man svänger förbi på lunchen och när man åker hem om kvällarna så får man åka ytterligare en mil från vår nuvarande bostad. Efter dagishämtning så brukar klockan närma sig 5 och då är ju ingen snickare kvar längre. Så det är liksom svårt att hinna med!
Jag räknar lite med att de hör av sig om något är oklart, det är ju i deras intresse att inga anmärkningar kommer på slutbesiktning så kontraktet borde de ju försöka hålla. Ska tillägga att samma snickare byggt i princip samtliga hus i området och alla är jättenöjda, ingen har klagomål! Så jag litar på snickarna i ganska stor utsträckning, dumt kanske men har inte så mycket val!!
Vi har bara varit där och träffat snickaren en gång sedan huset kom för 5 veckor sedan (och då fjäskade vi in oss med smörgåstårta dessutom!!). Vi jobbar båda 4 mil därifrån så det är inte direkt att man svänger förbi på lunchen och när man åker hem om kvällarna så får man åka ytterligare en mil från vår nuvarande bostad. Efter dagishämtning så brukar klockan närma sig 5 och då är ju ingen snickare kvar längre. Så det är liksom svårt att hinna med!
Jag räknar lite med att de hör av sig om något är oklart, det är ju i deras intresse att inga anmärkningar kommer på slutbesiktning så kontraktet borde de ju försöka hålla. Ska tillägga att samma snickare byggt i princip samtliga hus i området och alla är jättenöjda, ingen har klagomål! Så jag litar på snickarna i ganska stor utsträckning, dumt kanske men har inte så mycket val!!
Fungerar säkert bra för er men jag skulle inte våga vara frånvarande så mycket. Vi bygger iofs lösvirkeshus men vi är på bygget ungefär två ggr per dag iom att vi också leder bygget. Kontrollerar att allt görs rätt och svarar på frågor och tar upp vilka inköp som behövs göras. Då ägnar sig en av oss sig åt bygget på heltid.
mvh
David
mvh
David
Under stomresningen tog min sambo semester en vecka för att kunna vara med och hantlanga och för att hålla lite koll. Det var rätt bra. När semestern var slut så åkte han dit varje dag på sin lunch och sen efter jobbet.
Nu hade vi duktiga snickare så det var aldrig några problem, men det kändes ändå bäst att ha koll.
Sen kunde snickarna fråga honom om hur han ville ha olika saker, annars hade dom nog bara gjort som dom tyckte själva.
Dessutom kunde han ta emot endel av leveranserna som kom allteftersom. (Vi bygger lösvirke)
Nu hade vi duktiga snickare så det var aldrig några problem, men det kändes ändå bäst att ha koll.
Sen kunde snickarna fråga honom om hur han ville ha olika saker, annars hade dom nog bara gjort som dom tyckte själva.
Dessutom kunde han ta emot endel av leveranserna som kom allteftersom. (Vi bygger lösvirke)
Klicka här för att svara