Hej alla!
Vi har haft slutbesiktning och fått nycklarna till nya huset, nu vill vi bara flytta in. Men det finns ett problem...radhuset är inte sålt än. Vi ska ha en andra visning om ca en vecka. Första visningen hade vi runt sportlovet..inte så bra tidpunkt kanske :-/
Tänkte bara om ni kunde ge mig era bästa tips inför visningen. Och ni som har varit mycket på husvisningar, berätta vad/hur ni tänker.

Vad ni än gör, flytta inte ut från radhuset. Finns inget värre än att se ett omöblerat hus. ;)

Håller med Immobil. När möbler, tavlor och allt är borta så syns ALLT! :(
Man får ett helt annat intryck av ett möblerat hus, däremot ska/bör man plocka bort personliga saker såsom fotografier har jag läst.

Färska blommor ser fint ut och sen har jag hört att doft av nybakade bullar ska vara bra, även om jag själv nog skulle tycka att bulldoften vore att överdriva lite ;D

Personligen tycker jag att det viktigaste är att det är rent överallt.

Lycka till! :)

-Baka inte bullar - som spekulant skulle jag misstänka att t.ex fuktdofter försöker trollas bort genom denna doft.

-fräscha blommor i vas är ett fint stilleben

-rensa fräscht i kylskåp, garderober och andra skåp som de tittar i

-investera i nya härliga handdukar och häng en "hotell-hängning" av dessa i badrummet samt även nya tvålar och ta bort alla flaskor i duschen.

-rent och undanplockat känns som en självklarhet

-putsa fönster

-bättra på missade målarfläckar, skriva åt den där skruven som varit lös så länge, olja dörren som gnisslat ett tag, ja småförbättringar helt enkelt

-om ni har möjlighet, ta bort så mycket lull-lull som det går, dvs prydnadssaker, leksaker, blöjpåsar och annat som står framme i vardagen

-styla gärna till det med snygga kuddar på den snyggt bäddade sängen

-tänk: hellre riktigt opersonligt, svalt och avskalat än den vanliga vardagsmiljön. Spekulanterna måste se luftiga ytor där man kan föreställa sig att bo med sina egna möbler och saker.

Ja, jag skulle kunna göra listan längre, men det är iaf ett axplock. Det kan vara värt att göra det där lilla extra för de pengar det genererar i en budgivning.

Lycka till!

Mvh,
Karin

Tänk varje gång jag läser om alt. ser på tex. "Äntligen Hemma" ang. detta med 'Home Staging' så tänker jag på hur debatten här på forumet gick ang. Hemmakatten's planerade projekt för bara ett år sedan, då var det inte många som kände till begreppet och diskussionernas vågor gick höga ang. rimligheten i konceptet och nu är det redan ett helt (nästan iaf. ;)) vedertaget begrepp, som de flesta känner till och anammat, i varierande omfattning naturligtvis.

Tänk vad klok och förutseende hon var :) :) :)

//Christina.

Tack för era tips/åsikter!!
Ja, vi kommer inte att flytta förrän huset är sålt, har vi tänkt. Sen är det ju bra att vi har tillgång till nya huset och kan köra dit en massa saker härifrån. Problemet med vårt hus är att det ligger nära järnvägen och det upplevs störande av många. Det är självklart något man som spekulant tänker på men vi som bor här är så vana vid det att vi "hör" inte tåget.
Vi har målat kök o hall och lagt nytt golv där samt målat barnrumsväggar. Ena köksväggen är redan målat en gång till pga våra små konstnärer.. ::)
Ska nog ta och klättra upp på vinden och se om det ska tömmas lite där också...blir nog några turer till tippen, misstänker jag.
Ha en bra helg allihopa!!

jaanas skrev:
Problemet med vårt hus är att det ligger nära järnvägen och det upplevs störande av många. Det är självklart något man som spekulant tänker på men vi som bor här är så vana vid det att vi "hör" inte tåget.
Försök pricka in visningen då det är en lucka i tågtrafiken, om de nu inte passerar i det närmaste konstant, eller ta den åtminstone när det är som glesast med tågpassager ;)

MVH och lycka till//Christina.

byggimpert skrev:
Försök pricka in visningen då det är en lucka i tågtrafiken, om de nu inte passerar i det närmaste konstant, eller ta den åtminstone när det är som glesast med tågpassager ;)
:o Nästan snudd på bedrägeri. ::)

Immobil skrev:
:o Nästan snudd på bedrägeri. ::)
Av vilken anledning skulle det vara bedrägeri ???, man behöver väl inte framhålla och poängtera det som är negativt, räcker väl med att tydligt tala om/visa att där går järnvägen, om visningen sedan inte är förlagd just i tågens 'rusningsstund' så får väl det anses som varande tämligen 'gängse' visningsförfarande, dessutom långt innan 'HomeStaging' konceptet 'uppfanns'.

MVH//Christina.

:-[ Förlåt, men inlägget skulle inte tas allvarligt. ;)

Nu har visningen varit....och det kom tre familjer :(
Vädret var jätte fint, huset var städat o rensat, altanen fylld med nya vårblommor och så kommer det tre familjer... Mäklaren hade annons i den lokala tidningen och i "Metro hus o hem". Han berättade dock att det hade varit väldigt lite folk på deras andra visningar också.
Jag upptäckte också att annonserna på mäklarens (en av Sveriges största mäklare) hemsida inte gick att titta på. Det samma gällde för deras annonser i Hemnet. Det kan ju ha något att göra med det hela, för det är ju ändå på nätet som folk söker mest, tror jag. Sen vet jag inte om strulet bara varit under söndagen eller redan i går.
Äsch, jag kanske försöker hitta orsaker som inte finns...Vi har ännu en visning under veckan, på en vardagskväll. Sen får vi fundera om vi ska gå ner i pris, som mäklaren säger, för att få dit mer folk.
Det spelar i och för sig ingen roll hur många som kommer på visningen, bara det kommer EN köpare...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.