Jag undrar vad era största argument till att bygga är!

Vi är i valet och kvalet om man ska bygga eller köpa. Det lutar väl mest åt byggandet, och det är främst för att vi har fått tag i en STOR billig tomt med ett fantastiskt läge.
Dela gärna med er av tankar och funderingar!

Kan bara tala av egen erfarenhet. Efter att jag haft 4st hus tidigare, begagnade då.
Dessa hus har innefattat en massa renoveringar och man är ändå aldrig nöjd. Och billigt blir det inte heller. Så har jag beslutat mig för att nu vill jag bygga ett nytt hus och få det precis som jag vill ha det från början. Visst finns det saker som man redan nu tänker att, skit varför tänkte jag inte på det. :-/ Men det e bara små bagateller som man klarar sig lika bra utan. Men alla e vi olika och det e inte alla som tycker att det e charmigt med nybyggda hus. Men för mig så är nytt, nytt. Och förhoppningsvis så ska jag inte behöva börja renovera inom dom närmsta 7-10 åren. Men det tillkommer ju ändå en massa arbete med trägård plattsättning mm. Men det e iaf inte att renovera. :) Roligt med lite omväxling.

Kan bara instämma med föregående talare......

Bor själv i ett 1 1/2 plans byggt 1978, med facit i hand skulle vi absolut byggt nytt!!!!

//:Liiisa  8-)

Det var ungefär så vi oxå tänkte. Vi bodde 7 år i ett hus byggt 1973 och vi renoverade ständigt; panel skulle bytas, badrum kaklas, kök bytas. Det blev helt enkelt skittråkigt att alltid ha något hängande över sig och sen ständigt detta kompromissande för att en vägg inte gick riva osv osv. Så vi byggde nytt och fick ett hus som blev så som vi ville ha det utan att ta hänsyn till massa annat.

Men visst missade även vi saker men det går att leva med!

/FlitigaLisa

Hade det bara gått att få tag på en tomt till ett rimligt pris där vi bor så hade vi oxå byggt nytt!

N
En nackdel som jag kan komma på med att bygga är att man måste bygga hela gården oxå. Men så får man den ju som man vill ha den och slipper ändra om andras ideer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.