Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
...
  1.    länk #106
    Nykomling Medlem: Jan 2008
    Län: Skåne

Shiiiit, jag som trodde jag köpt ett dåligt hus med röta i krypgrunden....

2.    länk #107
    Nykomling Medlem: Sep 2006

Herregud, jag har stört mig lite på en taskigt monterad kran och taskigt uppsatt kakel i köket i huset vi köpt.... :-)

Men detta var ju helt otroligt,,,,

Hur går det med bygget?

3.    länk #108
    Nykomling Medlem: Sep 2007
    Ålder: 42
    Län: Norrbotten

Tyvärr verkar han ha slutat att uppdatera kanske dom gav upp, det skulle jag nog ha gjort

4.    länk #109
    Mr Handymans avatar
    Moderator Medlem: Jun 2007
    Län: Stockholms län

Kollade hans profil, och han har inte varit aktiv här sen augusti -07 vad jag kan se. Trist om de gav upp, och deras hemsidan är som sagt inte alls uppdaterad.

5.    länk #110
    Senior medlem Medlem: Sep 2006
    Län: Blekinge
    Inloggad

Uppdatering.

Hej.

Jag fick email från en av forumets läsare igår kväll som efterlyste uppdateringar.

Vi har inte gett upp, dock så har tiden och pengarna börjat tryta (mest tiden)
    I Juni 2007 bytte jag anställning, och det har blivit en hel del 100 timmars arbetsveckor sedan dess,
    så huset-planerna har tyvärr hamnat lite efter

När jag kommer hem efter jobbet ikväll så ska jag läsa ikapp på forumet och svara på lite frågor, samt
    se om jag kan knappa ihop någon summering av senaste året, och slänga upp lite bilder.

En liten preview hinner jag dock bjuda på innan det bär av till jobbet.

http://www.akkk.se/huset/roof/6.jpg
    har nu blivit:
    http://www.akkk.se/framsida.jpg

11 meter yttervägg är rivd och uppbyggd igen med 4 nya fönster, samt nytt uterum, dock så ska
    plasttaket bort nästa sommar och ersättas med kanaltak.

Mvh Daniel.

6.    länk #111
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2005

Snyggt! Bra jobbat Daniel!
    /Funkis

7.    länk #112
    klaskarlssons avatar
    Forumgud Medlem: Sep 2006
    Län: Stockholm

Wheew - trots usel bild så ser man skillnaden !
    Bar jobbat

/K

8.    länk #113
    mattiasps avatar
    Forumgud Medlem: Aug 2004
    Ålder: 43
    Län: Västmanland

Hurra för Daniel och välkommen tillbaka!
    Kul att mailet kom fram från användaren, trots att jag inte vågade lämna ut adressen.

9.    länk #114
    Medlem: Oct 2007
    Län: Västra Götalands

Heja, hoppas dessa inlägg ger dig kraft att dra igång igen.

10.    länk #115
    Mr Handymans avatar
    Moderator Medlem: Jun 2007
    Län: Stockholms län

Hej Daniel!
    Skönt att höra att ni inte gett upp! Och kul att du är tillbaka!

11.    länk #116
    Forumgud Medlem: May 2007
    Län: stockholms
    Inloggad
    Kul att höra av dig! Jag var faktiskt lite orolig för er eftersom det plötsligt blev helt tyst. Du har gett oss många goda skratt i denna tråd, och det tackar vi för, men jag kan tänka mig att du själv inte har tyckt det var så roligt alla gånger.....

En fråga som jag inte kan låta bli att ställa: Hade det inte blivit både billigare och enklare att riva kåken och bygga nytt?

12.    länk #117
    Senior medlem Medlem: Sep 2006
    Län: Blekinge
    Inloggad

Inga nyheter idag tyvärr.

Hej allihopa och tack för intresset av tråden, även om jag kanske tycker ni är en liten hög "gamar"

Jag kommer dessvärre inte hinna med någon uppdatering idag, det tog några timmar längre tid än planerat
    på jobbet idag.

Mvh Daniel.

13.    länk #118
    Nykomling Medlem: Oct 2008
    Län: skåne

här e en till tyvärr som har råkat köpa ett hultfredshus från 74 vars övervåning hängde nästa i luften.f.d. ägare glömde att berätta det för oss.när vi var o titta på huset då var det så att huset hade ett stort renovbehov.hade sättningar i nedrevåningen.mäklaren sade oxå att f.d. ägaren har påbörjat renoveringen men hade inte ork att fortsätta det.men sedan när vi påbörjart renoveringen o börjar riva plafongen då visade sig att balkarna som skulle suttit på utteväggarna samt på det bärande väggen som går igenom hela huset sitter nu bara på inneväggarna .o påbörjat renovering innebär att dem hålen som fanns mella över o källavåningen har han täpt till meg filc som man använder till parkett blandat med smutsigt isolering.nu e det bara att fixa huset på bästa set o glömma det hela.man kan lova ..nästa gång vi köper hus blir jag mycket tuff...mycket mycket tufffffffffff.

14.    länk #119
    RobertCs avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2007

hej måste ju höra hur det går för dig?

15.    länk #120
    Fullvärdig medlem Medlem: Jul 2004

Jag är också väldigt nyfiken. Skulle gärna vilja se några före/efter bilder inifrån!

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42